חיפוש

תקלות חשמל בתריס

תריסים חשמליים הפכו לנפוצים מאוד בבתים פרטיים ובעסקים. תחזוקה לקויה או שימוש מרובה עלולים לגרום לתקלות חשמליות במכשיר. חשמלאי מיומן יכול לפתור את הבעיה. במאמר זה נפרט מהן התקלות הנפוצות

 

מתוסף עתיק למכשיר חשמלי

התריס הוא תוסף עתיק ובלתי נפרד לפתחי חלון שמאפשר יכולת הצללה ביום ומגן מפני מזג אוויר קשה בימים יותר חורפיים. לתריס חשמלי יש שימושים יותר מגוונים, כמו דלת כניסה לעסק או כתוסף לכניסה למרפסת או חצר אחורית. ההפעלה החשמלית של התריסים נוחה יותר ומאפשרת את השימוש בתריסים גדולים יותר בלי להשקיע מאמץ פיזי בפתיחתם או סגירתם.

אך לאור העובדה שמדובר במכשיר חשמלי עם מנוע ורכיבים נעים, שימוש לא נכון או שימוש מתמשך יובילו לתקלות חשמליות שניתן לפתור באמצעות חשמלאי מיומן ומנוסה.

 

מגוון של תריסים

ישנם סוגים שונים של תריסים חשמליים: הפשוט ביותר הוא זה המופעל באמצעות מתג חשמלי, סוג נוסף הוא מנוע עם שלט רחוק, מנוע חשמלי עם מנועלה ידנית ניתן גם לסגירה ופתיחה באופן ידני, הוא מתאים לשומרי שבת. מנוע עם חיישן מזהה חפצים שחוסמים אותו ויעלה בחזרה למעלה במקרה שכזה.

 

קצר חשמלי

אחת התקלות הנפוצות בכל מכשיר חשמלי הוא קצר שיכול להיגרם עקב מגוון סיבות: בידור פגום, מגע מקרי בין שלב של תריס לכבל חשמלי, מגעים רופפים, הצטברות אבק או לכלוך, חדירת מים או נוזלים אחרים, העמסת יתר של מוליכים ועוד. חשמלאי מיומן יאתר את הקצר וינתק אותו, לרוב, באמצעות מבטח (המגן על מעגלים חשמליים), זאת בהנחה שהקצר לא גרם לנזק משמעותי טרם תיקונו.

 

המנוף התעייף

לעיתים, בדרך כלל לאחר שימוש מרובה, התריס מתרומם רק באופן חלקי או שהוא נופל חזרה למטה. תקלה זאת יכולה להעיד על התעייפות המנוע. אחד הפתרונות הנפוצים היא החלפת המנוע בחדש. חשמלאי אמור לפתוח את ארגז התריס, לנתק את החשמל, לפרק את המנוע התקול להחליפו בחדש, לחברו לחשמל ולוודא שהוא מכוונן לפעול עם התריס.

 

תקלה לא חשמלית

טרם הזמנת חשמלאי יש לוודא את מקור התקלה בתריס. למרות שזהו מכשיר חשמלי יתכנו תקלות לא חשמליות שפוגעות בפעילות הסדירה של התריס. בדיקה קצרה עשויה לחסוך ללקוח כסף ולחשמלאי ביקור מיותר. נתק בין שלבי התריס נוצר לרוב בין הראשון לשני עקב העובדה שהשלבים הראשונים נושאים את רוב משקל התריס.

בעיה זאת מתרחשת כאשר השלבים אינם עשוי מאלומיניום אלא מחומר פחות עמיד כמו פוליאוריטן מוקצף. תקלה לא חשמלית נוספת עשויה להתרחש אם אחת הרצועות של התריס נקרעת. רצועות אלה קיימות גם בתריסים ידניים והן חיוניות להעלאה והורדה של התריס.

 

תקלה חשמלית כללית

זה עשוי להישמע מובן מאליו אך יתכנו מקרים בהם התריס לא פועל כי יש בעיה חשמלית בדירה או בעסק. לדוגמה, מפסק שקופץ עשוי לגרום להפסקת חשמל חלקית שתנטרל חלק מהמכשירים החשמליים. לכן כאשר התריס החשמלי אינו מגיב יש לוודא שאין הפסקת חשמל או בעיה חשמלית אחרת שאינה קשורה לתריס.

חשמלאי

אולי תאהבו גם את

Rat
לכידת חולדות

עבור רוב האנשים, הופעה של חולדה במרחב האישי שלהם היא דבר מאוד לא נעים. למרבה הצער, לא מדובר על משהו נדיר, ולא פעם אנחנו עלולים

קראו עוד »
מנקה
ניקוי ספות בגבעת זאב

הספה כבר הגיעה למצב בלתי נסבל? אין צורך לסבול מלכלוכים עיקשים, חברת ניקוי ספות בגבעת זאב מגיעה להושיע אתכם. אנחנו מדברים על מכונות ניקוי עוצמתיות,

קראו עוד »