חיפוש

רקסי, היזהר! 4 כללי ביטחון לכלבים בעת לעיסת עצמות

כלבים אוהבים מאוד ללעוס עצמות. מתן עצמות לכלבים שומר על היגיינת הפה שלהם, גורם להם להוציא אנרגיה פיזית ומנטלית, וגם מפנק אותם.

אל מול היתרונות הללו קיימים גם סיכונים בריאותיים, הקשורים בעיקר לעובדה שהעצמות בושלו והפכו לפריכות. עצמות פריכות יכולות לגרום לפצעים בפה ובמערכת העיכול, ולדלקת בצפק (הרקמה הדקה המכסה את רוב האיברים הפנימיים).

בנוסף, לעיסת עצמות יכולה לגרום לדלקת בלבלב, ולבעיות במערכת העיכול כמו שלשולים, עצירות, הקאות, ואף לחנק. אז כיצד אפשר להמשיך ללעוס עצמות מבלי להסתכן? על כך במאמר הבא.

 

סוג העצם

הכלבים כל כך אוהבים ללעוס עצמות, ואתם כל כך אוהבים לראות אותם שמחים… אם אתם עדיין מתעקשים לתת לכלב עצם, מומלץ לתת לו ראש עצם ירך מבשר בקר בלבד. עצמות מבשר חזיר, סטייק, או עוף, לא יתאימו ללעיסה, על אף שהן יכולות להיות טעימות מאד.

בכל הקשור לגודלה של העצם, יש לבחור בעצם גדולה מאד. כמה גדולה? יותר מגודל הלוע של הכלב. על העצם להיות מעובה בכל היקפה.

 

בישול העצם

אל תתנו לכלב שלכם ללעוס עצם עם בשר נא. יש לבשל את העצם לפרק זמן קצר מאוד של 5 דקות בלבד. עצם שתתבשל מעבר לפרק זמן זה תיעשה רכה מדי, דבר שיגרום לכלב לפרק אותה ולבלוע אותה – וזהו מצב מסוכן מאוד שנבקש להימנע ממנו.

באופן כללי יש לזכור כלל ברזל חשוב בכל הנוגע ללעיסת עצמות על ידי כלבים, והוא – אל תתנו לעצם להגיע למצב שהכלב יכול לבלוע אותה!

 

מתן העצם – בהשגחה בלבד

יש לתת לכלב ללעוס את העצם אך ורק בהשגחתכם, ולפרק זמן מוגבל. לעיסה מוגברת של העצם תוביל למצב שבו היא מתפרקת וניתנת לבליעה.

זוכרים את כלל הברזל? אם לא, נזכיר לכם אותו, כי הוא מאוד חשוב – אין לתת לעצם להגיע למצב שבו הכלב יכול לבלוע אותה! שמירה על כלל זה יכולה להציל את החיים של החבר הטוב שלכם.

 

עצמות לכלבים – מחנות חיות בלבד

רכשו עצמות לכלבים אך ורק מחנות כלבים שקיבלתם עליה המלצות, או כזו שאתם מכירים באופן אישי. חלק מהבעיות שציינו בתחילת המאמר מצריכות ביקור דחוף אצל הווטרינר, ועלולות לגרום לסיבוכים קטלניים.

חסכו את כאב הראש ולכו לרכוש בחנות עצם לעיסה דנטלית איכותית או צעצוע לעיסה. אלה יאפשרו לכם לתת לכלב ללעוס את העצם בכיף, ובראש שקט.

 

לסיכום

הסצנה המוכרת מכל סרט של כלב המתענג על קערה מלאה עצמות עסיסיות אינה רחוקה מהמציאות בשטח. כלבים אכן אוהבים עצמות ונהנים ללעוס אותן, ויש לדבר גם יתרונות בריאותיים, לצד סכנות.

שמירה על ארבעת כללי הביטחון במאמר זה (סוג העצם, בישולה, מתן בהשגחה, ורכישה של עצמות מחנות חיות) יבטיחו לעיסה נעימה והכי חשוב – בטוחה.

חיית מחמד

 

אולי תאהבו גם את

עצם
למה משמשים פדים לכלבים?

בתקופה האחרונה אנו מקבלים לא מעט פרצופים עקומים כשאנו מספרים שלכלב שלנו יש פד בבית. מדובר בפרצופים שנשלחים אלינו מצד אנשים שלא מכירים את הפדים

קראו עוד »