חיפוש

מהם סוגי קופות גמל להשקעה 2019

קופות גמל להשקעה, הו מכשירים פיננסיים איכותיים, שניתן להשתמש בהם במגוון מצבים, עבור מספר מטרות. בשנים האחרונות הולכים סכומי ההפקדות בקופות הגמל ועולים. זאת בעקבות שינויים בהתייחסות של האוצר לקופות הללו והתובנה שהמוצר הפיננסי הוותיק הזה, יכול לספק פתרונות עתידיים לקבוצות אוכלוסיה גדולות. בשנים האחרונות לא נכנסו למשחק גופים פיננסיים חדשים, אבל הגופים המנהלים קופות גמל להשקעה שכללו אותן והפכו אותן לאטרקטיביות במיוחד. מהן קופות הגמל להשקעה ומה ההבדל בינן לבין קופות הגמל הישנות? אילו חברות מאפשרות לחוסכים לחסוך בתנאים טובים במיוחד, ובה בעת להימנע מסגירה של סכום כסף גבוה לתקופה ארוכה, בלי אפשרות ריאלית למשוך את הכסף? בשורות הבאות נעסוק במכשיר פיננסי ייחודי, שעשוי לסייע לחוסכים רבים המצויים בגיל הפנסיה או קרוב אליו, להגדיל את ההכנסה מהפנסיה מצד אחד, ובמקביל להשקיע בצורה נכונה ומושכלת את החסכונות שלו.

 

קופות גמל להשקעה – מהן ומה התועלת בהשקעת כספית באמצעותן

קופות גמל להשקעה הן סוג של הכלאה ביו הביטחון הפיננסי והתועלת הכלכלית כתוצאה מהשקעה בקופות גמל ומכשירים פיננסיים לטווח הארוך, לבין האפשרות למשוך את כספי החיסכון בכל עת, כנהוג בפיקדונות בנקאיים או בחיסכון לטווח קצר. בנוסף, ניתן לבצע השקעה חד פעמית באחת מקופות הגמל להשקעה. הסכום יתחיל לשאת ריביות והצמדה לטובת המשקיע כבר מרגע ההשקעה, כאשר הוא מצטרף לסכומי הכסף שכבר עומדים לרשות הגוף או קופת הגמל שבה הושקעו הכספים. אבל בניגוד למצב שבו תקופת המינימום לחיסכון תעמוד על חמש עשרה שנים, את הכספים שהושקעו בקופת הגמל להשקעה ניתן יהיה למשוך גם בתוך זמן קצר יחסית. זאת, תוך אפשרות להפחית את המס על רווחי ההון, או אפילו להימנע לחלוטין מתשלומי מס כאמור.

משיכה של כל הסכום בפעם אחת, עשויה לחייב את המפקידים בתשלום מס עבור הרווחים. אבל המס הזה יהיה נמוך יחסית, ויסתכם בחמישה עשר אחוזים בלבד, לעומת עשרים וחמישה אחוזים שהחוק מחייב. אבל הדובדבן שבקצפת – משיכת הסכום בצורה של קצבה חודשית, מונעלת לחלוטין את תשלום המס. בשיטה הזאת מקווים קובעי המדיניות הכלכלית בישראל, להמריץ חוסכים רבים המצויים לקראת גיל הפנסיה ולרשותם עומדים כספים שאינם מושקעים בצורה מיטבית, להפנות אותם לכיוון האפיק החדש והידידותי הזה. הטה נוספת היא, שאת הכספים הללו ניתן להוריש לילדים, וגם הם יוכלו להמשיך וליהנות מהטבות. שונות בבואם למשוך את הכספים המופקדים.

 

גרף מניות בעיתון

 

סוגים של קופות גמל להשקעה

חברות וגופים פיננסיים רבים, מאפשרים לחוסכים המעוניינים בכך להשקיע את החסכונות שלהם בקופות גמל להשקעה. מדובר בחברות שמלכתחילה מתמחות בהשקעה לקרנות פנסיה, ויצרו אפיקים משתלמים בצורת קופות גמל להשקעה. עם החברות המובילות בתחום ניתן למנות את אלטשולר שחם, כמו גם את הלמן אלדובי. שתי החברות הללו נמנות עם המובילות בתחום, ואולם קיימים גם גופים פיננסיים נוספים הפעילים בתחום.

אולי תאהבו גם את