חיפוש

פגיעה נפשית במהלך שירותך הצבאי? מגיע לך פיצוי

פגיעות כתוצאה מירי, עבודה עם ציוד כבד, תאונות דרכים, נפילות, קטטות ותנאי מזג האוויר שונים הם חלק מהפגיעות הנפוצות ביותר בצבא. פגיעה נוספת שחיילים רבים סובלים ממנה, אך לא תמיד ניתן לשים לב אליה, היא פגיעה נפשית.

פגיעה נפשית היא פגיעה לכל דבר ועניין. היא עשויה להסב נזק רב למי שלא בוחר לטפל בה. השירות הצבאי אינו קל ברוב המקרים ויכול לגרום לחיילים לפתח פגיעות כאלו. אם נפגעתם כך במהלך השירות הצבאי שלכם, מגיע לכם פיצוי.

 

פגיעות נפשיות בשירות הצבאי

השירות הצבאי מהווה גם תקופה משמעותית מאוד לצעירים במדינת ישראל, אך הוא טומן בתוכו קשיים שונים ומגוונים, אשר יכולים לגרום לחיילים להיפגע מבחינה נפשית. פגיעות נפשיות מאפיינות אוכלוסיות נרחבות בצבא. לא רק חיילים שמשרתים בתפקידים קרביים בהכרח חשופים לפגיעות כאלו.

הציבור שומע על פגיעות נפשיות בעיקר בהקשר של פוסט טראומה אצל חיילים קרביים, שהיו חושפים למראות קשים במהלך מבצע או מלחמה, אך למעשה התופעה נרחבת יותר. חיילים שהמפקדים שלהם התעמרו בהם, תומכי לחימה שחזו מהצד במראות קשים וגם חיילים מכל הסוגים שהתקשו בצורה חריגה עקב תנאי שחיקה ומשמעת הדוקה – כל אלו מקרים של חיילים שפיתחו פגיעות נפשיות.

אם חווית פגיעה נפשית במהלך שירותך הצבאי, תיקוון משמעותי ופיצוי הם זכותך. משרד עו"ד גרינברג ושות' מתמחה בתחום זה ויכול להספק לך את הייעוץ והייצוג המשפטי המקצועי ביותר, כדי שתוכל לממש את הפיצוי שמגיע לך במלואו.

 

הגשת תביעת פיצויים

כל אזרח שבמהלך שירותו הצבאי חווה פגיעה נפשית יכול להגיש תביעה נגד הצבא כדי פיצוי כספי הולם. כאשר מדובר על אדם שנפגע במהלך שירותו הצבאי, החוק מתייחס לחיילים בשירות חובה, חיילים בשירות קבע ולחיילים משוחררים. גם חיילים בשירות חובה ובשירות קבע יכולים להגיש את התביעה כפי שציינו, אך תחת מגבלות שונות.

חייל בשירות חובה שיגיש תביעת פיצויים יצטרך לחכות עד לשחרורו הצבאי כדי שיתחילו לדון בה. חייל בשירות קבע זקוק לוותק של חצי שנה לפחות כדי שידונו בתביעה שלו. בכל אופן, ידונו בכל תביעה של אדם שהגיש אותה בסופו של דבר. המטרה היא לאפשר לחיילים שנפגעו גם באופן נפשי להשתקם כראוי, באמצעות פיצוי כספי.

 

לאן מגישים את התביעה?

כדי לא ליצור ניגוד עניינים בקרב חיילים שמגישים את התביעה במהלך השירות וכדי להפחית עומסים מצה"ל, התביעה מוגשת אל קצין התגמולים במשרד הביטחון, שבוחן כל תביעה ומקבל החלטה בהתאם לממצאיו.

 

תקופת ההתיישנות

למרות שקיימת תקופת התיישנות של שלוש שנים מאז יום השחרור להגשת תביעת פיצויים נגד הצבא, כאשר מדובר על פגיעות נפשיות תקופה זו אינה רלוונטית, שכן פגיעות נפשיות יכולות להתפתח גם לאחר כמה שנים.

 

ייצוג על ידי איש מקצוע

החוק מאפשר למגישי תביעות פיצויים עקב פגיעה נפשית בשירות הצבאי להיות מיוצגים על ידי איש מקצוע. איש המקצוע הזה הוא עורך דין, כאשר עורך דין משרד הביטחון נחשב לדמות המקצועית בעלת הידע והניסיון הרלוונטיים ביותר למקרים הללו.

פגיעה נפשית במהלך השירות הצבאי שלך

אולי תאהבו גם את