חיפוש

ספר המבחנים לקביעת אחוזי נכות – איך לעשות זאת נכון?

אחוזי נכות בביטוח הלאומי נקבעים לאחר וועדה רפואית עם רופא מומחה בתחום שאליו שייך הליקוי.

לאדם התובע נכות יכולים להיות אף מספר ליקויים שאותם יבדקו כמה רופאים מומחים.

לאחר מכן הם ישקללו את הנכויות השונות ויקבעו אחוזי נכות על פי ספר המבחנים. המאמר יפרט איך לקבל את אחוזי הנכות המגיעים לכם?

 

כיצד לקבל אחוזי נכות מהביטוח הלאומי?

אובדן כושר עבודה, ירידה בתפקוד או נכות כללית הם אירועים שעלולים לקרות במהלך החיים לכל אחד כתוצאה ממחלה או פגיעה. המדינה הקימה את המוסד לביטוח לאומי בדיוק בשביל הדברים הללו. כל אדם תושב ישראל מעל גיל 18 ועד לגיל הפרישה יכול לתבוע קצבת נכות מהביטוח הלאומי. על מנת שהתביעה תתקבל יש לעבור את מבחן השכר של הביטוח הלאומי. כלומר, אדם שבגין הפגיעה או המחלה אינו עובד או שהכנסתו נמוכה ב-60% מהשכר הממוצע במשק. נשים המוכרות כעקרות בית ולא עבדו בשנה האחרונה לפני הגשת התביעה יעברו גם הן את מבחן ההכנסה. את התביעה בצירוף מסמכים רפואיים ותלושי משכורת מגישים באתר של הביטוח הלאומי ואם עומדים בכל התנאים מקבלים זימון לוועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות. גובה אחוזי הנכות הוא זה שיקבע את גובה הקצבה אם בכלל. כלומר, תינתן קצבת נכות רק אם נקבעו לתובע 60% נכות או 40% או מספר ליקויים שעל אחד מהם קבעו 25% נכות. במידה ונקבעת דרגת נכות של 60% ומעלה שבעקבותיה כושר ההשתכרות ירד ב-50% ניתן גם לקבל אי כושר עבודה. גם הוריהם של קטינים המוכרים כנכים יקבלו קצבת נכות עבורם והטבות נוספות.

 

כיצד מתנהלת הוועדה הרפואית?

לאחר הגשת התביעה מזמנים את התובע לוועדה או מספר וועדות רפואיות בהתאם לליקויים עליהם הגיש מסמכים רפואיים. אם למשל התובע חולה סוכרת ויש לו ליקוי נוירולוגי וליקויים אורטופדיים הוא יזומן לוועדה בה ישבו מומחים מתחומים אלו שיבדקו אותו. לאחר הבדיקה הפיזית ועל סמך המסמכים הרפואיים והבדיקות שהגיש הם יקבעו את אחוזי הנכות שלו. כל מחלה או ליקוי מוגדרים בספר המבחנים של הביטוח הלאומי המנחה את הרופאים המומחים לקבוע את הנכות של התובע. כלומר, הם חייבים להסתמך על ספר המבחנים. זו הסיבה לכך שלוועדות הרפואיות ניגשים רבים מהתובעים עם עורכי דין.

 

איך להשיג אחוזי נכות בצורה הנכונה ביותר?

עורך דין מקצועי ומומחה בביטוח לאומי המלווה את התובע ומדבר בשמו בוועדות הרפואיות על מנת שהרופאים התייחסו לכללים הרשומים בספר המבחנים ולא יפסחו על שום סעיף ולו הקטן ביותר, יהיה הדבר היעיל ביותר לתהליך קביעת הנכות. הוא יוודא שאכן הוועדה מתייחסת למה שצריך להתייחס בצורה רצינית מכיוון שהרופאים יודעים שעורכי הדין בקיאים בספר המבחנים בדיוק כמוהם. ניתן לבדוק מידע נוסף באתר – פיצויים.

 

 

אולי תאהבו גם את