חיפוש

תפקידו של עורך דין צוואה בניהול צוואה והסדר עיזבון

העיסוק בנושא הצוואה נתפס אצל אנשים רבים כלא נעים במיוחד, אך דווקא הסדרת הצוואה בשלב מוקדם בחיינו, תבטיח לנו ראש שקט ובטוח בכל הנוגע לחלוקת הרכוש שלנו אחרי לכתנו. את עריכת הצוואה וניהול הסדר עיזבון חשוב ומומלץ לבצע עם עו"ד מקצועי בתחום. במאמר שלפניכם נבין לעומק מהו תפקידו של עורך דין צוואה ואילו שירותים נוספים תוכלו לקבל ממנו

 

חשיבותה של הצוואה

אנשים רבים אינם טורחים להקדיש מחשבה להסדרת צוואה מבעוד מועד, הן בשל אי הנעימות הכרוכה במחשבה על "היום שאחרי" והן בשל חוסר מודעות לחשיבות הסדרת הצוואה מבעוד מועד. חשיבות הסדרת הצוואה בשלב מוקדם בחיים, נובעת מהרצון של כל אחד מאיתנו לוודא ולהבטיח כי הרכוש שלו יחולק כראות עיניכם. ולפיכך, מומלץ שלא להסתפק בהסדר הירושה הנקבע על פי חוק ולערוך הסדר צוואה מפורט ומסודר עם עו"ד מומחה.

 

מהו הסדר עיזבון?

במקרים בהם לא נכתבה צוואה וכן במקרים של צוואה מורכבת, הרי שעד להסדרת חלוקת הנכסים בין היורשים, הרכוש יוגדר כעיזבון ולבקשת היורשים, ימונה מנהל עיזבון, אשר ידאג לניהול הנכסים עד לחלוקתם. בסופו של תהליך ולאחר שתמונת הירושה התבהרה והוסדרה, מנהל העיזבון יגיע להסדר העיזבון וחלוקת הירושה בהתאם.

 

תפקידו של עורך דין צוואה בניהול צוואה והסדר עיזבון

צוואה נועדה כאמור להגדיר באופן ברור כיצד אנחנו מעוניינים שהרכוש שלנו יחולק ולכן, תוכן צוואה לדוגמא צריך להתמקד בניסוחים ברורים, עריכה מקצועית ומדוקדקת והתייחסות למצב של שינוי בסטאטוס הנכסים ו/או ביורשים. בכדי למלא אחר הפרמטרים הללו בצורה המסודרת והמדויקת ביותר, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין צוואה מומחה.

תפקידו של עורך דין צוואה בניהול צוואה והסדר עיזבון בא לידי ביטוי בעריכת הצוואה בצורה מדוקדקת וקפדנית ובבירור מקיף של נכסי המוריש. בנוסף, לעורך דין צוואה קיים תפקיד גם בשלב קיום הצוואה, כשהוא יגיש את הבקשה ויפעל לקיום הצוואה ואישורה בבית המשפט בהתאם לרצונו של המנוח.

 

אילו שירותים נוספים נוכל לקבל מעורך דין צוואה?

מלבד עריכת הצוואה ואישורה בבית המשפט, עורך דין צוואה מומלץ יוכל להעניק לנו מעטפת נרחבת של שירותים משפטיים וביניהם:

  1. איתור נכסי מוריש לבירור היקף העיזבון ומניעת סכסוכים מיותרים בין היורשים
  2. טיפול בהתנגדויות לקיום הצוואה או צו הירושה
  3. הסכמים בין יורשים במקרים בהם מעוניינים לערוך שינויים בחלוקת העיזבון

 

 

לסיכום

עריכת הסדר צוואה בשלב מוקדם בחיינו תבטיח לנו ראש שקט ובטוח בכל הקשור לחלוקת הנכסים שלנו לאחר לכתנו בדיוק כפי שאנחנו רוצים ובכדי להגיע לנוסח צוואה מדויק ומסודר, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין צוואה, אשר מתוקף תפקידו יפעל גם לאישור הצוואה בבית המשפט ויוכל להעניק לכם מעטפת נרחבת של שירותים משפטיים נוספים.

חלוקת הרכוש שלנו

אולי תאהבו גם את