חיפוש

נזק לרכב בתאונת הדרכים – מה צריך לעשות?

תאונות דרכים הינן תרחיש מלחיץ, אשר עשוי לגרום לחרדה ולתחושות שליליות עבור המעורבים בהן. במדינת ישראל, מתרחשות מדי שנה לא מעט תאונות דרכים, כאשר חלקן כוללות  נפגעים וחלקן מסתיימות ללא נפגעים, אלא רק בנזק לרכב או לרכבים המעורבים.

במידה ומצאתם את עצמכם מעורבים בתאונת דרכים, אשר בעקבותיה, נגרם נזק לרכבכם, תוכלו לתבוע את הנהג הפוגע בכם, על מנת לקבל פיצוי בגין הנזק. יש לציין, כי במידה והפגיעה ברכבכם נגרמה בעקבות רשלנותו של הנהג המעורב או בעקבות אי שמירת מרחק על ידו, תוכלו לדרוש ממנו פיצוי בגין הנזק הנגרם לרכבכם בתוספת עלות ירידת הערך, שנגרמה לרכבכם, בעקבות הנזק.

 

תאונה ללא נפגעים – כיצד יש לפעול?

אם מצאתם את עצמכם מעורבים בתאונה, ראשית, כדאי שתוודאו שאף אחד מהמעורבים בה לא נפגע. שנית, במידה והרכב נפגע כתוצאה מהתאונה ובעקבות זאת, לא ניתן לנסוע בו, עליכם לפנות אותו הצידה, בהקדם האפשרי, על מנת שלא להפריע לתנועה בכביש. לאחר מכן, עליכם להחליף פרטים עם הצד השני, המעורב בתאונה, אשר כוללים: שמו המלא של הנהג המעורב, כתובתו, שם חברת הביטוח שביטחה את רכבו, מספר הפוליסה של רכבו ועוד. באמצעות פרטים אלה, יוכל סוגן הביטוח שלכם לטפל בתביעתכם, במסגרת פוליסת הביטוח שלכם.

 

פגיעה ברכב ע"י צד שלישי

במידה ורכבכם נפגע ע"י צד ג', תידרשו לבצע כמה פעולות: קבלת פרטים מהנהג הפוגע הכוללים את פרטיו האישיים, את פרטי רכב, לרבות מספר פוליסת הרב שלו ושם חברת הביטוח שביטחה אותו ובנוסף גם פרטי קשר, שתוכלו לתקשר איתו.

בשלב הבא, עליכם להזמין שמאי על מנת שיעריך את הנזק שנגרם לרכבכם וזאת בכדי שתוכלו לשלוח את רכבכם לתיקון, לאחר אישור תשלום הנזק ע"י חברת הביטוח המבטחת את רכבכם. לאחר מכן, עליכם להגיש תביעה לחברת הביטוח המבטחת את רכבו של צד ג, כאשר לתביעה עליכם לצרף כמה מסמכים נדרשים הכוללים: פרטיו של הנהג שפגע ברכבכם, את דו"ח השמאי בנוגע לנזק שנגרם לרכבכם, את אישור איש הגשת התביעה, את הצילומים של הנזק של רכבכם, את הקבלה בגין התיקון שבוצע לרכבכם (במידה ושלחתם את רכבכם לתיקון בטרם קבלת האישור על עלות התיקון מחברת הביטוח), אישור המעיד על היעדר תביעות קודמות, שמות של עדים שנכחו בזירת התאונה (במידה וישנם) ודו"ח משטרה בנוגע לתאונה שהתרחשה.

לאחר הגשת התביעה לחברת הביטוח של צד שלישי, מתפקידה לשלוח אליכם חזרה אישור על גובה הפיצוי המגיע לכם, עקב התאונה ועל גובה תיקון נזקי הרכב.

לבירור לגבי תביעות בנושא תאונות דרכים, תוכלו לפנות למשרד עורכי דין פייפר כהן.

 

לסיכום

תביעה בגין נזקי רכוש מטרתה להביא לפיצוי על נזקי הפח שנגרמו לרכב או לרכבים שנפגעו בתאונה.

 

Car, Accident
blende12 / Pixabay

אולי תאהבו גם את