חיפוש

מי זכאי להחזרי מס עבור ביטוח חיים?

ישראלים רבים עושים לעצמם ביטוח חיים, בעיקר על מנת לקבל משכנתא, אך גם מסיבות שונות. יחד עם זאת, לא רבים יודעים כי גם על ביטוח חיים הם זכאים להחזרי מס.

 

זכאות להחזרי מס בעבור ביטוח חיים

בעיקרון כל מי שמחזיק בביטוח חיים ומשלם על כך זכאי להחזרי מס על התשלומים שביצע באותה השנה עבור הביטוח. להחזרי המס זכאים אלה אשר מנוקה ממשכורתם תשלום לביטוח חיים דרך מקום עבודתם, אך הטבות והחזרי מס אלו יבוצעו בצורה האוטומטית. זאת הודות לדיווח של מקום העבודה.

כמו כן, זכאים להחזרי המס גם אלו אשר מפקידים לביטוח החיים באופן עצמאי, בין אם שכירים או עצמאים. אלה יצטרכו להגיש בעצמם את המסמכים לפקיד השומה לצורך קבלת החזרי המס המגיעים להם עבור תשלום ביטוח חיים. תוכלו להקליק בקישור המצורף לקבלת כל הפרטים אודות החזר מס ביטוח חיים.

 

איך אדע אם אני זכאי להחזרי מס?

על מנת שתדעו האם אתם זכאים להחזרי מס עבור ביטוח חיים ולכמה אתם זכאים, עליכם להגיש את הטפסים לפקיד השומה. תהליך בירור החזרי המס הינו תהליך ארוך ומורכב, ודורש ידע במילוי הטפסים והגשת המסמכים הנכונים.

על כן, מומלץ להעזר ברואה חשבון מוסמך אשר יוכל לעזור לכם להגיש את הטפסים בצורה נכונה. רואה החשבון ייתן לכם שירות מקצועי שישתלם יותר ממילוי הטפסים בעצמכם, יעזור לכם לקצר את התהליך, וכן יוכל לעזור לכם בנוסף גם לקבל הטבות נוספות במידה והן מגיעות לכם.

 

מה סכום החזרי המס?

חישוב החזרי המס נעשה עבור כל פוליסת ביטוח חיים אשר אדם אחד משלם עליהן. החוק אומנם מגביל את תקרת החזרי המס, אך קובע כי החזרי המס יעמדו על 25% מסך ההוצאות השנתיות לצורך תשלום ביטוח חיים. אדם יהיה זכאי להחזרי מס עבור הפקדה שנתית לביטוח העומדת על עד 34 אלף שקלים.

מעבר לסכום הפקדה זה אותו אדם לא יקבל עוד החזרי מס עבור הביטוח. כמו כן, תקרת החזרי המס בשנה עומדת על 8,500 שקלים. יש לציין כי התקרות משתנות משנה לשנה, ולכן יש להקפיד לעקוב אחר ההשתנות. יש לציין כי היות ומורידים מהסכום הכללי של ההפקדות לביטוח את סכום החזרי המס, סך החובה של המס השנתי יורד בהתאם.

 

איך אוכל לקבל את ההחזרים שמגיעים לי?

את הבקשות להחזרי המס לא ניתן לבצע בצורה מקוונת, זאת בניגוד לבקשות אחרות. כמו כן, ניתן להגיש בקשה להחזרי מס עד שש שנים מתום שנת המס המבוקשת. על מנת לקבל את החזרי המס יש להגיש טופס דוח שנתי 135, טופס פירוט הכנסות שנתיות (מהמעסיק) 106, וכן סיכום הפקדות שנתיות לביטוח החיים מטעם חברת הביטוח. יש להגיש את הבקשות לקבלת החזרי מס עבור כל שנת מס בנפרד.

 

מחשבון וטופס

אולי תאהבו גם את

גרפים של השקעה על המחשב
מהם סוגי קופות גמל להשקעה 2019

קופות גמל להשקעה, הו מכשירים פיננסיים איכותיים, שניתן להשתמש בהם במגוון מצבים, עבור מספר מטרות. בשנים האחרונות הולכים סכומי ההפקדות בקופות הגמל ועולים. זאת בעקבות

קראו עוד »