חיפוש

מה הדבר הראשון שצריך לפעול בעת תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא למעשה אחד התאונות הנפוצות ביותר בארץ. אנחנו שוהים במקום העבודה שעות רבות ובחלק מהעבודות אנחנו חשופים לסיכונים רבים ולכן אין זה פלא שתאונות עבודה מתרחשות לעיתים קרובות. לצערנו אנשים רבים נפגעים במקום העבודה ולא תמיד מודעים לזכויות שלהם, ולאפשרות שלהם לקבל פיצויים.

ההגדרה של תאונת עבודה תקפה הן בביטול לאומי והן בחברות הביטוח השונות והיא כוללת: תאונה במקום העבודה – שנעשתה במקום עצמו מהרגע שהגעתם לעבודה ועד שעזבתם

או תאונה בדרך לעבודה או בחזרה הביתה.

 

נפגעתי בתאונה בעבודה מה עליי לעשות?

 

טיפול רפואי

כמובן שהדבר הראשון יהיה לחפש ולקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר עבורכם. אם מדובר בפגיעה מסיבית כמובן שגשו מיד למיון או תדאגו שיפנו אתכם לשם. בין אם הגעתם למיון, לבית החולים או למרפאה נסו לשאול את הרופאים והמטפלים שלכם כמה שיותר שאלות בנוגע לפגיעה ובקשו מהם שיכתבו לכם הכל בצורה מסודרת. כך תהיה לכם אינדיקציה אם היתה החמרה במצב וגם תוכלו להשתמש במידע זה בהמשך על מנת לתבוע את ביטוח לאומי או את חברת הביטוח של מקום העבודה.

 

דיווח לביטוח לאומי

אדם שנפגע בתאונת עבודה צריך בראש ובראשונה לפנות לביטוח לאומי ולדווח על התאונה. בהמשך תתחילו תהליך לא קצר מול ביטוח לאומי שיכיר בפגיעה שלכם התהליך יכלול וועדה רפואית ובהמשך גם תביעה. לכן חשוב לדווח במיידי לביטוח לאומי.

כיצד? לביטוח לאומי יש טופס דיווח ייעודי אותו צריך למלא כפעולה ראשונה אחרי פגיעה (טופס 250).

 

דיווח למעביד

עדכון המעביד הוא צעד מאד חשוב ויש לבצע אותו קרוב לפגיעה ככל הניתן. דווחו למעביד על האירוע. העבירו לו את כל המידע לפרטי פרטים. המעביד צריך למלא טופס המהווה אישור של המעביד על התאונה.  בטופס דיווח זה תוכלו להשתמש בכל התהליך החל מבית החולים או המיון ועד לתביעה מול ביטוח לאומי.

 

פנייה עורך דין

עשו עבודת חקר קצרה אך יסודית על מנת למצוא את עורך הדין המתאים ביותר עבורכם. חשוב למצוא מישהו או מישהי עם יכולות ניתוח חדות. בנוסף כדאי שזה יהיה מישהו עם הרבה נסיון בתחום ומוניטין מצוין. לחצו כאן לייעוץ אישי >>>

 

תיעוד פרטי האירוע

כיתבו את מה שהתרחש בפירוט. העדות הזו תהיה חשובה להמשך התביעות והתהליך כולו. במידה והיו עדים בקשו מהם לכתוב גם או שיספרו לכם ואתם תכתבו.

 

איסוף מסמכים

כל מסמך שקיבלתם שקשור לאירוע – תייקו אותו בקלסר שתייעדו לטיפול בפגיעה במקום העבודה. חשוב שהקלסר יהיה מסודר ככל הניתן. תייקו כל דבר גם מה שלא נראה לכם רלוונטי, אין לדעת לאיזה מסמכים תדרשו בבואכם להגיש את התביעה.

לסיכום, אלה הם הדברים החשובים ביותר שיש לעשות אם נפגעתם במקום העבודה. עקבו אחר הרשימה הזו וודאו שאתם דואגים להכל – ארגון מסודר במעמד המקרה יעזור מאד בהמשך כשתרצו לקבל פיצויים.

תְאוּנָה

אולי תאהבו גם את