חיפוש

מה הן זכויות הפנסיה שלי

מעת לעת מתעוררת תהייה אצל כל עובד, ובייחוד אצל עובדים שחסכו במשך שנים ארוכות לצרכי פנסיה, תהייה באשר לזכויות הפנסיוניות שלו. בעבר הלא רחוק, בירור הזכויות לאשורן היה בעייתי. זאת, מפאת הצורך לפנות לקר הפנסיה ולבקש ממנה לשלוח את הדו"חות לכתובת המגורים של הפנסיונר. כניסת האינטרנט לחיינו והשכלול של מנועי החיפוש, הביא לכך של גולש יכול לחפש ולמצוא במהירות יחסית את כל המידע הדרוש על הזכויות הפנסיוניות בכלל ועל הזכויות הפנסיוניות שלו בפרט. ולמרות זאת, יש עובדים שעדיין מתקשים לברר את הזכויות שלהם. חלק מאלה הם עובדים שהפנסיה שלהם מופקדת אצל קרן פנסיה נבחרת והם אינם יודעים אפילו לקרוא את הדו"חות התקופתיים בצורה טובה. מהי קרן פנסיה נבחרת ומה המשמעות שלה? כיצד ניתן לברר מה הן זכויות הפנסיה שלי, במהירות ובצורה מובנת?

 

קרן פנסיה נבחרת והמשמעות שלה

קרן פנסיה נבחרת היא אחת מארבע קרנות הפנסיה שנבחרו לאחר מכרז לשמש כקרנות הפנסיה הנבחרות של עובדים, בשני תנאים: התנאי הראשון – שלעובדים הללו אין קרן פנסיה אחרת, שאת ההפקדות ניתן להעביר אליה. התנאי השני הוא שעובד במקום עבודה חדש, אינו יודע לנקוב בשמה של קרן הפנסיה המועדפת עליו או שאיננו מעוניין, מסיבותיו הוא, לבחור קרן כזאת. במקרה הזה יופקדו כספי הפנסיה של העובד באחת מהקרנות הנבחרות.

משמשות הדבר היא שלכל עובד שמתחיל לעבוד במקום עבודה חדש, תהיה קרן פנסיה פעילה שלושה חודשים לכל היותר מרגע שהתחיל לעבוד במקום חדש. מאותו הרגע, כל ההפקדות לפנסיה מכל מעסיק, נוכחי או עתידי, יעברו לקרן הנבחרת. בנוסף, בניגוד לשאר הקרנות, קרן פנסיה נבחרת מחויבת לקבל כל מפקיד, ללא שאלות וללא חקירות מיותרות.

באשר לרווחים – ארבעת קרנות הפנסיה שהמדינה בחרה אחרי מכרז נמנות עם האיכותיות ביותר בתחום. זאת, הן מבחינת גובה העמלות, שהוא נמוך יחסית לקרנות אחרות והן מבחינת הרווחים, שאחל כל הקרנות הללו הן מהממוצע ומעלה.

 

בירורים באשר לזכויות הפנסיוניות

באופן עקרוני, ישנן שלושה דרכים לברר בנושא הזכויות הפנסיוניות. האחת – בדיקת הדו"חות שהקרנות שולחות למפקידים אחת לרבעון. הדרך השנייה היא בירור הזכויות אצל הקרן עצמה – אם באמצעות אתר האינטרנט ואם באמצעות הגעה ישירה לאחד הסניפים ושיחה עם מומחה פנים אל פנים. מי שמעוניין לדעת עוד, יכול להסתייע בשירותיו הטובים של יועץ פנסיוני, שיוכל להבהיר את הדברים באופן הברור ביותר. ככלל, מגוון האפשרויות העומד לרשות העובד הוא רחב, בתנאי שהעובד אכן יודע כיצד לקרוא את הדו"חות התקופתיים ולהבין אותם. מעוניינים לדעת עוד על קרן פנסיה נבחרת? רוצים לשמוע על דרכים לשיפור קצבת הפנסיה שלכם? אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת ואנו נחזור אליכם בהקדם. המקצוענים שלנו יסייעו לכם בכל דרך אפשרית לבצע מהלכים שיתרמו להגדלת הקצבה החודשית שתקבלו לאחר הפרישה.

זוג בפנסיה

אולי תאהבו גם את

אחות עם לוח כתיבה ביד
מהי תביעת סיעוד רטרואקטיבית?

תביעת סיעוד רטרואקטיבית היא תביעה הנעשית כנגד חברת הביטוח בכפוף לפוליסת הסיעוד שברשותכם. המונח רטרואקטיבי בא לציין תביעה שנעשתה בדיעבד לאחר שהמבוטח כבר נכנס למצב

קראו עוד »
הר הכסף 2 ראשית
הר הכסף 2

ישנם מושגים רבים שאנו נתקלים בהם מפעם לפעם ולא באמת מבינים מה הם אומרים, לעיתים הביטויים הללו באמת לא חשובים עבורנו והדפדוף להמשך העיתון הוא

קראו עוד »