חיפוש

מהי תביעת סיעוד רטרואקטיבית?

תביעת סיעוד רטרואקטיבית היא תביעה הנעשית כנגד חברת הביטוח בכפוף לפוליסת הסיעוד שברשותכם. המונח רטרואקטיבי בא לציין תביעה שנעשתה בדיעבד לאחר שהמבוטח כבר נכנס למצב הסיעודי. במאמר הבא נצלול לעומק המושג ונסביר כל מה שכדאי לדעת עליו.

 

מהי בכלל תביעת סיעוד?

לפני שנוסיף את שם התואר רטרואקטיבי, כדאי לתת כמה מילים על המושג הכללי תביעת סיעוד. תביעה זאת היא תביעה כנגד חברת הביטוח על מנת לקבל גמלה חודשית אשר מסייעת בכיסוי ההוצאות הסיעודיות: מימון מטפל צמוד או מגורים בבית אבות סיעודי, אביזרים תומכים, תרופות וכדומה. ככל תביעה מול חברת הביטוח גם אותה מומלץ מאוד להגיש בסיועו של עו"ד תביעות ביטוח מנוסה. תביעת סיעוד היא למעשה מימוש של פוליסת הביטוח הסיעודי, אשר כל אדם בישראל מחזיק בה מתוקף החוק.

פוליסה זאת יכולה להיות מוצר של חברת ביטוח פרטית, קופת חולים או מקום העבודה של המבוטח (אופציה זאת הייתה רלוונטית עד שנת 2017). ללא קשר להעדפה, פוליסה זאת מחייבת על פי החוק ומגנה כלכלית על אנשים שנקלעו למצב סיעודי. למען הבהירות, מצב סיעודי הוא מצב בו אדם מוגבל באופן חמור ביותר בביצוע פעילויות יומיומיות ובסיסיות כגון שליטה על הסוגרים, התלבשות עצמאית, ניידות, רחצה וכדומה. מדובר במצב שאף אחד לא מעוניין להגיע אליו, אך למרבה הצער הוא עשוי להתרחש יום אחד במהלך החיים.

 

ועכשיו לחלק הרטרואקטיבי

כניסה למצב סיעודי היא אירוע מטלטל, ולכן לא תמיד יש פנאי לערב את חברת הביטוח בעניין ברגע האמת. לכן מבוטחים רבים מפעילים תביעת סיעוד רטרואקטיבית, כלומר תביעה שפניה אינם רק כלפי העתיד, אלא גם נועדה לכסות הוצאות שנעשו בעבר. חשוב לדעת שלרטרואקטיביות יש תוקף, או בשפה הביטוחית משפטית: התיישנות. לאחר שלוש שנים מרגע הכניסה למצב סיעודי חלה התיישנות על הפוליסה ולכן זכויות המבוטח נפגעות משמעותית.

הוא עדיין זכאי לקבל תגמולים בעבור התביעה אך מספרם פוחת. עבור מבוטח שתובע לאחר שלוש שנים של מצב סיעודי ניתן לקבל עד 36 תגמולים. זאת לעומת מבוטח שתבע במסגרת זמן של עד שלוש שנים במצב הסיעודי, אשר יהיה זכאי לקבל עד 60 תגמולים חודשיים. לחברות הביטוח יש אינטרס מסוים להתיישנות של התביעות, ועל כן חשוב למלא את הטפסים כנדרש ללא פספוסים. זאת אחת הסיבות לכך שעזרתו של עורך דין המתמחה בתחום נחוצה עד מאוד.

 

תביעת סיעוד רטרואקטיבית עושים עם עו"ד מומחה

כאמור, ישנה חשיבות משמעותית לסיוע משפטי נכון בשביל הגשת תביעת סיעוד רטרואקטיבית מוצלחת. חשוב לבחור עורך דין בעל ניסיון בתביעות ביטוח אשר מכיר את החוק על בוריו ויודע כיצד חברות הביטוח וקופות החולים נוהגות להתייחס ללקוחותיהם ולתביעות שלהם. בנוסף גם יחסי האנוש ושכר עורך הדין משחקים תפקיד רציני – מומלץ לבחור עו"ד שיש לכם כימיה טובה אתו ושלוקח שכר שתוכלו לחיות אתו בשלום.

מעיל רופא וסטטוסקופ

אולי תאהבו גם את

שעון וכסף
מה הן זכויות הפנסיה שלי

מעת לעת מתעוררת תהייה אצל כל עובד, ובייחוד אצל עובדים שחסכו במשך שנים ארוכות לצרכי פנסיה, תהייה באשר לזכויות הפנסיוניות שלו. בעבר הלא רחוק, בירור

קראו עוד »
הר הכסף 2 ראשית
הר הכסף 2

ישנם מושגים רבים שאנו נתקלים בהם מפעם לפעם ולא באמת מבינים מה הם אומרים, לעיתים הביטויים הללו באמת לא חשובים עבורנו והדפדוף להמשך העיתון הוא

קראו עוד »