חיפוש

למי פונים במקרה של תאונת עבודה?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שעולות בקרב נפגעי תאונות עבודה נוגעת לאופן הטיפול הבירוקרטי בהליך. כן, אולי תופתעו לשמוע, אבל לפני התהייה על הבריאות הפיזית או הנפשית – רבים תוהים קודם כל על הפיצויים. מדובר בעניין הגיוני, שכן, מדובר בתאונה שמתרחשת במסגרת אחריות של המעביד ואם מדובר בתאונה חמורה – יש צורך בפיצויים שיאפשרו לתפקד לאחריה. הישארו אתנו ותגלו למי תצטרכו לפנות במקרה שכזה.

 

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

רגע לפני שנפנה אתכם אל הגורמים שמוסמכים לטפל בכם לאחר שעברתם תאונת עבודה, כדאי שנגדיר תחילה את המושג. שכן, רבים סבורים שהם יודעים מהי ההגדרה, אך הם מגלים להפתעתם שיש הגדרה רחבה יותר לפי החוק. אם עברתם את אחד או יותר מהמצבים הבאים, אתם עשויים להיות מוגדרים כמי שעברו תאונת עבודה

  • אם עברתם תאונה כשהייתם בדרך למקום העבודה מהבית שלכם
  • אם עברתם תאונה כשהייתם בדרך לסידורים מטעם מקום העבודה
  • אם עברתם תאונה כשהייתם בדרך הביתה ממקום העבודה
  • אם עברתם תאונה בזמן שהותכם במקום העבודה

עכשיו, כשאתם יודעים שעברתם בוודאות תאונת עבודה, אתם יכולים להמשיך אל השלב הבא.

 

עברתם תאונת עבודה? למי פונים?

אתם צריכים לפנות אל 2 גורמים מיד לאחר תאונת העבודה. הגורם הראשון הוא בית חולים או קופת חולים לקבלת טיפול רפואי. חשוב לציין –  כשתקבלו את הטיפול הרפואי, אתם תשאלו מה קרה. עליכם לציין כי עברתם תאונת עבודה. חשוב מאוד שהרופא שיקבל אתכם יציין זאת במחשב. כך שכל הטיפול הרפואי יתועד כתאונת עבודה ולא אירוע רגיל.

 

למי פונים לאחר מכן?

לאחר שסיימתם את ההליך הרפואי, עליכם לפנות אל חברה שתלווה אתכם בקבלת הפיצויים המגיעים לכם. יש חברות שונות שמכירות את כל החוקים והזכויות שמגיעים לנפגעי תאונות עבודה. כך שאתם לא צריכים לעבוד קשה. עליכם פשוט למסור להם את כל המסמכים הרפואיים ולהציג בפניהם אם נקבעו לכם אחוזי נכות מטעם הביטוח הלאומי במהלך התקופה. המומחים מטעם החברה יסייעו לכם להבין מהו גובה הפיצויים שמגיעים לכם.

 

אל תוותרו – יש לכם זכויות

אנחנו שומעים לא פעם על אנשים שעברו תאונות עבודה והם חוששים לגשת לקבלת טיפול רפואי או לקבלת מידע אודות הזכויות שמגיעות להם. הדבר נובע לא פעם בגלל תחושת אי נוחות אל מול המעסיק. שכן, לדבריהם, הסיטואציה עשויה לגרום למעסיק לחשוב שהם מנסים לסחוט ממנו כסף. חשוב לנו לציין בהזדמנות זו כי הפיצויים שצפויים להגיע לכם לא יצאו מכיסו של המעסיק, כך שאתם לא צריכים לחשוש כלל. צאו לבדוק את הזכויות שלכם ותקבלו את הפיצויים המגיעים לכם.

 

כמה מילים לסיום

כעת אתם יודעים מיהם 2 הגורמים שאליהם צריך לפנות במקרה של תאונת עבודה. כך שנותר לכם רק לפנות אליהם ולקבל את כל המידע בנושא.

תאונת עבודה

אולי תאהבו גם את