חיפוש

מקרים בהם מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון אמריקאי בישראל

העולם הגלובאלי בו אנחנו חיים, מאפשר לנו לנהל בקלות וביעילות קשרים עסקיים (ולא רק) עם מדינות שונות בעולם. אחד ההיבטים החשובים הדורשים את התייחסותנו הוא תחום המיסוי, לו קיימים היבטים שונים בין מדינה למדינה. אז באילו מקרים יהיה מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון אמריקאי בישראל?

 

תחום המיסוי והיבטיו השונים

תחום המיסוי מלווה אותנו בהיבטים שונים בחיים ובעיקר בכל הקשור לפעילות העסקית שלנו, בגינה אנחנו נדרשים לשלם מס הכנסה. גביית המס מהווה חלק מהותי ועיקרי בתקציב המדינות השונות ובהתאם לכך, קיימת אכיפה קפדנית בכל הקשור לחובת תשלום המס.

ההתעסקות בענייני המיסוי אמנם אינה נמצאת בראש מעייננו, הן בשל חוסר ההבנה הכללי הקיים בנושא והן בשל החשש מפני ההתעסקות הבירוקרטית עם רשויות המס, אך בשל היותה חובה המוטלת עלינו והסנקציות והעונשים העלולים להיות מנת חלקנו במידה ולא נעמוד בחבות המס המוטלת עלינו, הרי שעלינו לפנות לאיש מקצוע מתאים – רואה חשבון.

 

המאפיינים הייחודיים של המיסוי בארה"ב

לעיתים, וכפי שנראה בפירוט בהמשך, ייתכנו מצבים בהם נידרש להיעזר בשירותיו של רואה חשבון אמריקאי בישראל. בכדי להבין מדוע ולמה, כדאי להקדים ולציין את מאפייני המיסוי הייחודיים של ארה"ב שהעיקריים מביניהם הם:

 

חובת המיסוי הפרסונאלית

מוטלת על אזרחים ותושבי קבע, כמו גם על אזרחים זרים בעלי פעילות פיננסית ו/או השקעות בארה"ב.

 

חובת הדיווח

חובת הדיווח לרשויות המס חלה באופן נרחב וללא קשר לחובת תשלום המס בפועל.

 

מתי מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון אמריקאי בישראל?

המאפיינים הייחודיים של תחום המיסוי בארה"ב, כמו גם עצם העובדה כי דיני המיסוי משתנים בין מדינה למדינה, הופכים את ההתייעצות עם רואה חשבון אמריקאי בישראל למומלצת במיוחד ובעיקר במקרים הבאים:

 

השקעות ופעילות פיננסית בארה"ב

אחד ההיבטים המהותיים אליו יש להתייחס בעת בחינת כדאיות העסקה ו/או השקעה הוא היבט המיסוי ובאמצעות רואה חשבון אמריקאי תוכלו לקבל תמונת מצב מדויקת ומהימנה, שתעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות.

 

אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל

כפי שהזכרנו לעיל, חובת הדיווח ו/או תשלום המס אינה תלויה במגורים בארה"ב ולכן, שירותיו של רואה חשבון אמריקאי בישראל הכרחיים גם עבור אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל, בכדי להימנע מקנסות וסנקציות שונות.

 

גילוי מרצון

במידה ולא דיווחתם לרשויות המס האמריקאיות, הרי שתוכלו לבצע זאת עם רואה חשבון אמריקאי ובאמצעות תכנית גילוי מרצון, המציעה תכנית הצהרה מסודרת לחייבים.

 

מיהו רואה חשבון אמריקאי?

רואה חשבון אמריקאי הוא גורם מקצועי שקיבל תואר מוסמך (CPA) בכל אחת ממדינות ארה"ב, באופן המאפשר לו לעסוק בתחום כרואה חשבון מוסמך. לרואה חשבון אמריקאי הידע וההבנה המעמיקה בדיני המיסוי בכלל ובדיני המיסוי האמריקאים בפרט, כך שהוא יוכל לעשות עבורכם סדר בנושא ולמנוע מכם קנסות וסנקציות שונות.

 

לסיכום

מאפייני המיסוי הייחודיים של ארה"ב הופכים את שירותיו של רואה חשבון אמריקאי בישראל להכרחיים במיוחד עבור משקיעים ובעלי פעילות פיננסית בארה"ב, כמו גם אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל וחלה עליהם חובת הדיווח.

רואה חשבון אמריקאי בישראל

אולי תאהבו גם את

גרפים של השקעה על המחשב
מהם סוגי קופות גמל להשקעה 2019

קופות גמל להשקעה, הו מכשירים פיננסיים איכותיים, שניתן להשתמש בהם במגוון מצבים, עבור מספר מטרות. בשנים האחרונות הולכים סכומי ההפקדות בקופות הגמל ועולים. זאת בעקבות

קראו עוד »