חיפוש

מתי מאוחר מדי להגיש תביעת ביטוח סיעודי?

מצב סיעודי הוא מצב בו אדם זקוק לקבלת עזרה לשם תפקודו השוטף.  מצב כזה יכול להיגרם כתוצאה מתאונה או מחלה, ובלשון החוק הגורם נקרא ליקוי. אדם סיעודי זקוק לעזרה בביצוע פעולות טריוויאליות כמו אכילה ושתייה, רחצה ויציאה וכניסה מהמיטה.

לשם כך יש צורך בעובד סיעודי שישהה איתו 24 שעות ביום, או מעבר למוסד סיעודי בו קיימים המערכים שנדרשים לאדם הסיעודי. עלות עזרה זאת יכולה בקלות להגיע לסכומי כסף גבוהים, ולכן קיימים בשוק ביטוחים סיעודיים שונים המציעים פוליסות שונות. אבל מה זה ביטוח סיעודי? מתי מגישים תביעה לביטוח סיעודי ומתי זה כבר מאוחר מדי?

 

מה זה ביטוח סיעודי ומי זכאי לביטוח זה?

במדינת ישראל קיימים מספר גופים שמתעסקים בביטוחים סיעודיים. ראשית, כל אזרח מעל גיל 18 מבוטח בביטוח סיעודי מטעם ביטוח לאומי. בנוסף לכך, לכל קופות החולים קיים מסלול של ביטוח סיעודי. מסלול זה זהה בכל תנאיו בכל קופות החולים.

לבסוף, קיימים בשוק ביטוחים פרטיים שונים שמטרתם היא לשלם פיצויים לאדם שהגיע למצב סיעודי בגלל מקרה זה או אחר. חשוב לציין כי במקרים של ביטוח סיעודי קיים כפל תשלומים, כלומר ניתן לקבל תשלום גם מביטוח לאומי, גם מקופת החולים וגם מביטוח פרטי.

 

תקופת התיישנות בתביעות כלליות ובביטוח סיעודי

תקופת התיישנות היא תקופת זמן מוגדרת שלאחריה לא ניתן יהיה לבקש סעד ופיצויים על אירוע ביטוחי או על נושא אחר שהוגדר בתקופת ההתיישנות. במקרה של תביעה אזרחית, תקופת ההתיישנות היא שבע שנים. לעומת זאת במקרים של ביטוח סיעודי – אחרי 3 שנים תחל תקופת ההתיישנות.

 

מתי מגישים תביעה לביטוח סיעודי

יש חשיבות רבה להגשת התביעה לביטוח הסיעודי בהקדם האפשרי מרגע שהתגלה המצב הסיעודי. זאת מכיוון שתקופת ההתיישנות על הליכים של ביטוח סיעודי היא כאמור שלוש שנים בלבד, ולעיתים קרובות ההליך המשפטי שמתלווה לביטוח סיעודי אורך זמן רב. הפיצויים בגין מצב סיעודי ישולמו רק לאחר שהתקבלה תשובה חיובית מטעם הגורם המבטח, ולתקופה של שלוש שנים אחורה.

 

מה המשמעות של תקופת ההתיישנות

למרות שחשוב מאוד להגיש את התביעה בהקדם האפשרי בכדי לקבל את כל הפיצויים המגיעים לכם בשל הגעה למצב סיעודי, הגשה מאוחרת של התביעה לא תגרום לביטול כל הפיצויים המגיעים לכם. במקרה של הגשה מאוחרת של התביעה, התשלומים ישולמו כשלוש שנים לאחור מרגע שהתקבלה התביעה.

כלומר במידה והמצב הסיעודי התחיל לפני 5 שנים והתביעה בנושא התקבלה לפני שנה, תשלום הפיצויים יתבצע רטרואקטיבית לשלוש השנים לפני קבלת התביעה ולא יותר.

 

סיכום

ביטוח סיעודי נועד בכדי להגן על אדם שהגיע למצב בו הוא זקוק לעזרה בביצוע פעולות לשם קיומו היום יומי. לביטוח זה קיימת תקופת התיישנות של 3 שנים, ובשל כך חשוב מאוד להגיש תביעה לגורם המבטח ברגע שנודע למבוטח על המצב הסיעודי.

מתי מאוחר מדי להגיש תביעת ביטוח סיעודי?

אולי תאהבו גם את

אחות עם לוח כתיבה ביד
מהי תביעת סיעוד רטרואקטיבית?

תביעת סיעוד רטרואקטיבית היא תביעה הנעשית כנגד חברת הביטוח בכפוף לפוליסת הסיעוד שברשותכם. המונח רטרואקטיבי בא לציין תביעה שנעשתה בדיעבד לאחר שהמבוטח כבר נכנס למצב

קראו עוד »
שעון וכסף
מה הן זכויות הפנסיה שלי

מעת לעת מתעוררת תהייה אצל כל עובד, ובייחוד אצל עובדים שחסכו במשך שנים ארוכות לצרכי פנסיה, תהייה באשר לזכויות הפנסיוניות שלו. בעבר הלא רחוק, בירור

קראו עוד »
הר הכסף 2 ראשית
הר הכסף 2

ישנם מושגים רבים שאנו נתקלים בהם מפעם לפעם ולא באמת מבינים מה הם אומרים, לעיתים הביטויים הללו באמת לא חשובים עבורנו והדפדוף להמשך העיתון הוא

קראו עוד »