חיפוש

כמה חשוב להקפיד על ארוחות בשעות קבועות לחתול?

אחת מחיות המחמד הפרוותיות והאהובות עלינו לגידול היא החתול, אשר מעבר למתיקות שלו והחום והאהבה שהוא מעניק לנו, הוא מסוגל גם להפחית את רמות הסטרס והחרדה בחיינו. כדי לגדל באופן מיטבי את החתול המתוק שלנו, חשוב שנדע כמה פרטים בסיסיים ובמיוחד כאלו הנוגעים לארוחות שלו

 

כל היתרונות שבגידול חתול

ישראלים רבים בוחרים לגדל בביתם חיית מחמד אחת או יותר, כשאין ספק שבין החיות האהובות עלינו נמצא החתול. לצד היתרונות הרבים, בריאותיים והתפתחותיים כאחד, שבגידול חיית מחמד בכלל והחמידות יוצאת הדופן של החיה הפרוותית והחכמה הזו, מסתבר שיש לגידול חתול יתרונות בפני עצמם.

חתולים מהווים עבורנו גם סביבה חברתית, ומאפשרים לנו לשחק, ליהנות ולהתגלגל מצחוק משלל הפעילויות והתגובות שלהם. פעילויות אלו מחזקות למעשה את המערכת החיסונית שלנו וכפועל יוצא מכך, מפחיתות את הסיכוי לחלות. בנוסף, לחתולים יכולת לזהות מתי איננו חשים בטוב, ולהגיע להתכרבל ולנחם אותנו ואף להפחית רגשות של לחץ וחרדה.

 

גידול חתול – על מה חשוב להקפיד?

מחקרים רבים מראים כי מלבד היתרונות הרבים והשמחה הרבה שהחתולים מכניסים אלינו לבית, אפילו צפייה בלבד בסרטונים משעשעים של חתולים גורמת לתחושות אושר ושלווה אצל אנשים רבים. לאור כל היתרונות הללו, חשוב שנדע כיצד לטפל בהתאם ולדאוג לחתול שלנו, בכדי שאנחנו, וגם הוא, נמשיך ליהנות אחד מהשני זמן רב ככל האפשר.

לפיכך, הנה כמה פרמטרים בסיסיים שבתור בעלי חתולים, כדאי להקפיד עליהם:

  • שמירה על הניקיון – חתולים הן חיות נקיות מאוד ולכן חשוב שנתאים גם את הסביבה הביתית לאופיים ולדאוג לסביבה נקייה משאריות שערות ולכלוכים שונים.
  • הברשת הפרווה – חתולים רבים מתאפיינים בנשירת שיער, אשר מעבר לבעיית הפרוותיות הנעימה למגע, פוגעת גם בבריאותם. לכן, חשוב להקפיד על תכשירים וסירוק יום יומי של הפרווה.
  • משחק – רוב החתולים הם פעילים ואנרגטיים ולכן חשוב ומומלץ להקפיד על זמן משחק ופעילות קבוע איתם.
  • מתקן גירוד – כיאה למשפחת החתוליים המפוארת, גם החתולים הביתיים מתאפיינים בצרכים חייתיים, ביניהם הצורך בהתגרדות והשחזת הציפורניים. כדי למנוע מהם לבצע זאת על הריהוט הביתי, מומלץ לרכוש עבורם מתקן גירוד איכותי.

 

ארוחות בשעות קבועות

הזכרנו אמנם מספר פריטים בסיסיים שנדרשים לצורך גידול אידיאלי של החתול הביתי, אך ישנו פריט המחייב התייחסות בפני עצמה, והוא מזון לחתולים, היכולים להיות מפונקים ובררנים ובכך, מצריכים אותנו לבחור בקפידה את המזון המתאים עבורם, כשהעדיפות הברורה היא למזון עשיר בחלבון שמקורו בבשר או דגים ולהימנע ממאכלים שמרכיבם העיקרי הוא צמחי, או בשר תעשייתי.

בכל הקשור למועדי ההאכלה של החתולים ובשאלה האם עדיף מועדים קבועים או האכלה חופשית, אין תשובה חד משמעית, ודעות המומחים די חלוקות. לכן, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מומחה או וטרינר, ובהתאם לאופי החתול ודרישת האכלה הרלוונטית לגביו, להחליט על שיטת האכלה חופשית או קבועה.

wilkernet / Pixabay

אולי תאהבו גם את