חיפוש

כיצד מתנהלת תביעה בעקבות תאונת דרכים?

תביעה בעקבות תאונת דרכים ניתן להגיש באחד משני אפיקים, תביעה לנזקי גוף ותביעה לנזקי רכוש. התביעה לנזקי גוף מתנהלת מול חברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת החובה של הרכב בו שהה התובע. תביעת נזקי רכוש מתנהלת מול האחראי לתאונה או חברת הביטוח שלו או מול החברה שהנפיקה את פוליסת ביטוח המקיף. במאמר זה נעסוק באופן ההתנהלות בתביעות הללו.

 

תיעוד ואיסוף פרטים

בכל מקרה של תאונת דרכים יש לרשום את פרטי את פרטי הרכבים והנוהגים בהם ואת סוגי פוליסת הביטוח שברשותם. לשם הגשת תביעת נזקי גוף בעתיד חשוב לגשת מיד לבית החולים לשם קבלת טיפול רפואי גם אם הפגיעה נראית  יחסית קלה. יש לוודא שבדיווח הרפואי יהיה מוזכר הגורמים לפגיעה על מנת שניתן יהיה להגיש תביעת פיצויים.

עו"ד לתאונות דרכים במהלך תביעת נזקי גף אינו נדרש להוכיח מי אשם בתאונה אך הוא כן  נדרש להוכיח כי האירוע קרה ולכן חשוב שיהיה תיעוד של האירוע במסמכים הרפואיים ובדיווח למשטרה. עוד על כך ראו באתר עורכי דין תאונות דרכים וביטוח אושיק אליהו בהרחבה.

 

ממונה מטעם בית המשפט

בתביעות נזקי גוף לאחר תאונות דרכים, בית המשפט הוא שממנה את המומחה הרפואי בהתאם לחוק הפיצויים. בית המשפט יפסוק פיצויים בהתאם לחוק בהתאם למספר מרכיבים כגון, טיפול רפואי, אבדן כושר עבודה, סיעוד ועזרה, כאב וסבל. הפיצוי עבור הטיפול רפואי נועד לכסות את עלויות הטיפולים והדבר כולל את האשפוזים והבדיקות, טיפולים תרופתיים וכן הלאה.

 

תביעת נזקי רכוש

בתביעה על נזקי רכוש יש לתבוע את מי שאחראי לאירוע. החלטת בית המשפט לגבי נטל האשמה מהותית, לאור העובדה שמי שאחראי הוא שיישא בתשלום ההוצאות בגין נזקי הרכוש לרכב. הגשת התביעה לבית המשפט כרוכה בסיכון מכיוון שמול הניזוק עומד נציג מנוסה של חברת הביטוח. בהליך משפטי התובע נדרש להוכיח את עצם הנזקים ומי הגורם שאחראי לאירוע.

 

את מי לתבוע

נהגים רבים בוחרים כיום לעשות פוליסת ביטוח צד ג' על מנת להימנע מראש מלהידרש לפיצוי בגין נזקי רכוש לרכב במידה ואשמתם תוכח בבית המשפט. ניתן לתבוע פיצוי כספי בגין נזקי רכב מחברת ביטוח הרכב של האשם בתאונה או מאחראי להתרחשות התאונה עצמו. ניתן לחילופין להפעיל את פוליסת הביטוח של הניזוק, תוך תשלום של ההשתתפות העצמית.

 

סיכום תביעות תאונות דרכים

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בתאונת דרכים עם נזקי גוף ורכב ובהבדלים בניהול התביעות בבית המפשט. בגין נזקי גוף יש לתבוע את חברת הביטוח שהוציאה פוליסת חובה לרכב בו שהה הנפגע. תביעת נזקי רכוש יש לתבוע כנגד הנהג האחראי לתאונה או חברת הביטוח שלו והעברת התביעה לבית המשפט נעשית כאשר לא ניתן לקבוע על מי יש להטיל את האשמה לתאונה.

איש משפט

 

אולי תאהבו גם את