חיפוש

כיצד מכוונים את התזונה לספורט?

הרשת מלאה במדריכים שמציגים המלצות לדיאטות מסוגים שונים. אי אפשר להתעלם מן העובדה כי חלק מהן עשויות לגרום לבעיות בריאותיות שונות. שכן, מדובר בדיאטות שמתמקדות אך ורק באוכל ולא שמות דגש על הספורט (וזה הרי ידוע שהגוף שלנו זקוק לשילוב בין השניים כדי להתחזק ולהוריד במשקל).

עובדה זו גרמה לנו לצאת ולבדוק איך אפשר לכוון את התזונה שלנו באופן מיטבי כדי שזו תבוא יחד עם התנהלות ספורטיבית נכונה. הישארו אתנו ותגלו את המסקנה שלנו בנושא.

 

הקדמה – החשיבות שבשילוב של השתיים

רגע לפני שנציג בפניכם את הדרך לכוון את התזונה לספורט, עליכם לדעת כי יש חשיבות גבוהה לשילוב בין שתי הדרכים הללו. שיחה שערכנו עם מומחים בתחום התזונה והבריאות, גרמה לנו להבין כי המאכלים שאנחנו אוכלים צריכים להיות מותאמים לפעילות הספורטיבית שאנו מבצעים. אם למשל אתם מתכננים לבצע פעילות ספורטיבית אינטנסיבית, עליכם לדאוג לארוחה מזינה שתכלול את ערכי התזונה הבאים:

  • חלבון
  • סידן
  • פחמימה

שילוב של שלושת הערכים הללו יביא לחיזוק של הגוף ולהורדה במשקל. שכן, כל אחד מהם מעניק לגוף כוח מבחינה אחרת. החלבון יחזק את השרירים, הסידן יחזק את העצמות והפחמימה תחזיר את האנרגיה לגוף.

מבוא

כך אפשר להקפיד על תזונה נכונה וספורט במינונים נכונים

זה לא מספיק לדעת שעלינו לצרוך את ערכי התזונה שצוינו לעיל. בירור שערכנו בנושא הביא להבנה כי עלינו להכיר בצריכה הנכונה של מאכלים שמכילים את הערכים האלה. ההסבר לכך טמון ביכולת של הגוף להכיל את אותם ערכים. אנו ממליצים להגיע לפגישה עם תזונאי ספורט מומלץ שיתאים לכם את התזונה המתאימה יחד עם הפעילות הספורטיבית הנכונה עבורכם.

 

החשיבות שבבחירת תזונאי שמבין בספורט

חשוב לציין כי בחירה בתזונאי שמבין דבר או שניים בספורט הינה עניין הכרחי, בגלל שההיכרות עם שני התחומים תוביל להתאמה מיטבית של תפריט יומי. תזונאי שעוסק אך ורק בתחום של תזונה נכונה עשוי להתאים לכם תפריט כללי שיתגלה כלא תואם לסוג הספורט שאתם מבצעים.

מבין בספורט

כך תבחרו בתזונאי ספורט מומלץ

עליכם לדעת כי פנייה אל תזונאי ספורט צריכה להיעשות לאחר בירור מעמיק. ההמלצה שלנו היא לשאול מכרים שלכם שהפעילות הספורטיבית היא חלק מהיום – יום שלהם אם הם מסתייעים בבעל מקצוע מסוים. במידה והם יענו בחיוב, תוכלו לברר פרטים אודותיו ולבדוק את ההתאמה.

אם לא תמצאו פרטים מאדם קרוב, תמיד תוכלו לערוך בירור מעמיק רחבי הרשת. ניתן למשל לכתוב פוסט בקבוצות של ספורטאים בפייסבוק או לקרוא המלצות בלשונית הביקורות של גוגל.

 

לסיום

ניתן לכוון תזונה לספורט, פשוט צריך להכיר באפשרות הזו. עכשיו אתם יודעים איך עושים זאת, כך שעליכם רק לבחור בבעל מקצוע מוסמך ומומלץ שילווה אתכם לאורך הדרך ויבנה לכם תכנית תזונה ואימונים שתתאים לכם באופן אישי. נאחל לכם שיהיה בהצלחה ושתשמרו על עצמכם.

ספורט

אולי תאהבו גם את