חיפוש

כיצד להימנע מעוגמת נפש בכתיבת צוואה?

צוואה נחשבת לכלי עוצמתי שמאפשר לכל אחד מאתנו לחלק את הרכוש שברשותנו לאחר שנעזוב את העולם. רבים מאתנו שמעו פה ושם על צוואות, אך מעטים מכירים את העניין מקרוב. עובדה זו גרמה לנו להעלות מדריך מקיף בנושא שיציג את האינפורמציה שתאפשר לכם להימנע מעוגמת נפש שעשויה לבוא לידי ביטוי בעת כתיבת צוואה. נזמין אתכם לקרוא את השורות הבאות בעיון רב, כדי שתוכלו לגלות את הטיפים והדגשים שאסור לכם לפספס.

 

צוואה – ההגדרה

עליכם להכיר מקרוב בחוק הירושה, רגע לפני שנצלול לכתיבה נכונה של צוואה. שכן, חוק זה קובע שיש 4 אפשרויות של כתיבת צוואה:

  1. צוואה בעדים
  2. צוואה בכתב יד
  3. צוואה בע"פ
  4. צוואה בפני רשות

אחת הצוואות הנפוצות שנכתבות בישראל מוגדרת כ"צוואה בפני עדים" וכשמה כן היא. שכן, ניתן לחתום עליה בפני עדים במספר דרכים:

  • באמצעות כתב ידו של המצווה
  • באמצעות הדפסה
  • באמצעות כתב יד של אדם אחר (בתנאי שהמצווה יחתום עליה בפני 2 עדים שיאשרו את החתימה על גבי הצוואה עצמה)

 

חשוב לציין שצוואה זו לא מקנה ביטחון וודאי. לכן, יש מי שבוחרים בצוואה המומלצת ביותר, הלוא היא צוואה בפני רשות שנקראת לא פעם "צוואה נוטריונית". הצוואה הזו מתבצעת על ידי גורמים מוסמכים בהתאם לקבוע בסעיף 22 לחוק. הכוונה לשופט, נוטריון או רשם. זו נחשבת לצוואה המומלצת ביותר, מכיוון שיש לה תוקף משפטי שמקנה שקט נפשי למצווה.

 

טיפ מספר 1 – תבצעו הגהה לבדיקת טעויות מזעריות

אם אתם רוצים להימנע מעוגמת נפש בעת ולאחר כתיבת הצוואה, עליכם לבצע הגהה מספר פעמים לאחר כתיבת הצוואה. שכן, הטעות המזערית ביותר עשויה להוביל לביטולה של הצוואה. מדובר למשל באי ציון של תאריך עריכת הצוואה או חתימתו של המצווה. זו הסיבה שמובילה רבים להסתייע בשירותיו של עו"ד צוואות מומלץ. שכן, הוא בודק את הצוואה באופן מעמיק ומקצועי, כדי לבחון שאין בה טעויות.

 

טיפ מספר 2 – תצרפו חוות דעת רפואית

הטעות הנפוצה ביותר שגורמת לצערנו לעוגמת נפש, נוגעת לטענה שעולה לאחר פטירתו של המצווה שאומרת שהוא לא היה צלול בדעתו בעת כתיבת המסמך. מי שרוצים להימנע מעוגמת נפש בהקשר זה, צריכים לצרף חוות דעת רפואית שניתנה על ידי רופא מומחה שמעיד שהמצווה היה צלול בדעתו בעת החתימה. חשוב לבצע את הפעולה הזו, משום שאי קיומה עשוי להוביל לאי מתן תוקף משפטי של הצוואה.

 

טיפ מספר 3 – הימנעו מניסוח מעורפל ותנאים לא סבירים

לצערנו, יש לא מעט צוואות שנכתבות בניסוח מעורפל. הצוואה שלכם צריכה לפרט את האופן שבו העיזבון יחולק בין כל היורשים תוך שימוש בניסוח ברור ומובן. נציין שבית המשפט עשוי לבטל את תוקפה של הצוואה במקרים שבהם מתגלה שזו רשומה באופן מעורפל.

לאחר מכן, העיזבון עשוי להיות מחולק בין היורשים בהתאם לקבוע בחוק הירושה. רגע לפני שנעבור לטיפ הבא, נוסיף ונאמר שיש צוואות שמורות על תנאים שיתגלו על ידי בית המשפט כאינם סבירים. מצב שכזה עשוי להוביל לביטול הצוואה באופן מלא או חלקי.

 

טיפ מספר 4 – תימנעו מפגמים טכניים

פגמים טכניים וטעויות הם חלק בלתי נפרד מכתיבת מסמכים מסוגים שונים ומכתיבת צוואה בפרט. מי שיכתבו צוואה שתתגלה כבעלת פגמים, עשויים למצוא את עצמם אוחזים בנייר שאין לו כל ערך. שכן, הצוואה כולה או חלק ממנה עשוי להיות מבוטל בהתאם להוראת בית המשפט. שכן, בתי המשפט מתייחסים בדרך כלל לפגמים הטכניים כגורמים שמטילים ספק באותנטיות של הצוואה.

 

טיפ מספר 6 – תסתייעו בנוטריון

בשלב זה אתם יודעים שיש כל מיני מצבים שעשויים לגרום לכם לעוגמת נפש. זה הזמן לגלות שתוכלו להימנע מהם בקלות. כל שעליכם לעשות זה לפנות לעורך דין מוסמך בתחום הצוואות (נוטריון) שילווה אתכם בעת כתיבת הצוואה ויוודא שהיא כתובה באופן מקצועי.

נדגיש שאחד התרחישים הנפוצים ביותר  שגורמים לעוגמת נפש בתחום הצוואות הוא השפעה בלתי הוגנת. כלומר, צוואה שנכתבה תוך איום, תרמית או אונס. צוואה מסוג זה עשויה להתבטל על ידי בית המשפט. סיוע מצד נוטריון יוכל להקנות ביטחון בהקשר זה, משום שעורך הדין מוודא באופן מעמיק שכותב הצוואה עושה זאת מתוך רצונו החופשי.

 

4 הקריטריונים שצריכים להימצא אצל נוטריון צוואות מומלץ

בחירה בנוטריון שיסייע לכם בכתיבת הצוואה אינה עניין של מה בכך. עליכם להיות בטוחים שמדובר בנוטריון מומלץ שעונה על קריטריונים בסיסיים, כדי שתוכלו להימנע מעוגמת נפש בעת כתיבת הצוואה ולאחר מכן. נציין שמדובר ב – 4 הקריטריונים הבאים:

  • הסמכה (מדובר בעורך דין שלמד השתלמות והפך להיות נוטריון)
  • וותק
  • יחסי אנוש
  • קרבה למקום המגורים

 

דרכי הגעה מומלצות שיובילו אתכם לנוטריון הטוב ביותר

בירור קצר ברחבי הרשת, יגלה בפניכם שורה ארוכה של נוטריונים שישמחו לתת לכם שירות. הבעיה היא שלא כולם מעניקים את השירות המקצועי ביותר. לכן, מוטלת עליכם האחריות לערוך בירור נרחב שיגלה מיהו הנוטריון שעונה על 4 הקריטריונים שהוצגו פניכם קודם לכן.

יש לנו נוסחה פשוטה שתאפשר לכם לבחור נכון במינימום זמן ומאמץ. מדובר בלשונית הביקורות של גוגל שתרכז בפניכם עשרות (ולעיתים מאות) חוות דעת שנכתבו על ידי גולשים שהסתייעו בשירותיו המקצועיים של הנוטריון שחיפשתם. פלטפורמה זו נחשבת למהימנה ולעדכנית ביותר, כך שרבים בוחרים בה ויוצאים מרוצים בסופו של דבר.

 

השורה התחתונה –  תשכחו מעוגמת נפש

עכשיו אתם מכירים בכל הטיפים החיוניים שיאפשרו לכם לכתוב צוואה מבלי לחוות עוגמת נפש. זה הזמן ליישם את המידע שהוצג לעיל שיאפשר לכם להגיע לנוטריון מומלץ ומוסמך שיסייע בכתיבת צוואה תקינה שתאפשר לכם להיות רגועים.

בקשה אחרונה

אולי תאהבו גם את