חיפוש

כיצד ידועים בציבור יקבלו פנסיית שאירים?

פנסיית שאירים היא רכיב מרכזי בפנסיה שלנו, שכל אדם צובר לפי חוק במהלך שנות חייו. פנסיית השאירים היא חלק מחיסכון הפנסיה שמיועד לשאירים שלנו, שהם יכולים להיות – אלמן ואלמנה, ילד וכן ישנה התייחסות בחוק גם לידועים בציבור. לפי החוק, כל שאיר זכאי לקצבה שונה מן פנסיית השאירים, וגם ידועים בציבור זכאים לאחוז מסוים מקצבת חיסכון השאירים. כדי לדעת כמה מגיע לכם ולוודא שהחיסכון של יקיריכם מטופל כראוי, חשוב להבין את החוק ואת הזכויות שלכם. לשם כך, לפניכם קצת על כיצד ידועים בציבור יקבלו פנסיית שאירים?

 

מה היא בדיוק פנסיית שאירים?

פנסיית שאירים היא אחד מסוגי הפנסיה, מהם מורכבת כל פנסיה של כל אדם. היא חלק מסוים בתוך הפנסיה שלנו, שמיועד עבור שאריו של המבוטח ולא עבורו, לאחר פטירתו. החוק מפרט את השאירים שזכאים לקבל את כספי הפנסיה הזו. כל אדם יכול להגדיל או להקטין את כמות הכסף שיועבר כל חודש לחסכון פנסיה לשאירים, ולשחק עם הגודל הניתן לה בתוך הפנסיה הכללית.

לא ניתן לוותר על הפנסיה לשאירים וכל אדם שהוא נשוי או עם ילדים יהיה חייב לצבור בה את הסכום המינימלי. קבלת פנסיית שאירים מקרן הפנסיה לידועים בציבור היא אפשרית גם כן, רק שחשוב להכיר כי כל מעמד ומעמד של השאירים – אם זה ידוע בציבור שהיה בן זוגו של הנפטר, או אם זה ילד שלו, יהיו זכאים על פי חוק לקצבה שונה מן החיסכון ולא כולם יקבלו את הקבצה כולה.

 

מה הם בדיוק ידועים בציבור?

ידועים בציבור הם בני זוג שלא נישאו ולא הגישו טפסי נישואין לרבנות, אלא מצהירים בפני המדינה על מעמד של בני זוג הידועים בציבור. בעבר, לידועים בציבור לא היו זכויות רבות כמו זוגות נשואים אך כיום מעמדם בבחינת הזכויות המגיעות להן הוא די שווה לזוגות נשואים.

 

האם ידועים בציבור זכאים לפנסיית שאירים?

זכויותיהם של ידועים בציבור הולכות והופכות עם השנים לזהות בדיוק לזכויותיהם לפי חוק של זוגות נשואים. כך גם בתחום פנסיית השאירים. כדי לקבל פנסיית שאירים, זוגות ידועים בציבור צריכים להוכיח בעזרת הוכחות משפטיות שהם אכן היו ידועים בציבור – למשל להראות הוכחות על ניהול משק בית משותף, קשר זוגי וכולי.

 

כיצד לקבל פנסיית שאירים?

כדי לקבל פנסיית שאירים יש להגיש תביעה, עד שנה מיום פטירת יקירינו. לאחר הגשת התביעה, הבקשה נחקרת ובמידה ואתם עומדים בתנאים ובמידה לנפטר לא היו חובות או בעיות מול ביטוח לאומי – הקצבה תתחיל להיכנס לחשבון כל חודש בסופו. בקבלת פנסיית השאירים יש היררכיה מסוימת, כאשר קודם כל הילדים של הנפטר יקבלו את הקצבה, ולאחריהם האלמן או האלמנה, ובן הזוג או בת הזוג הידועים בציבור של הנפטר. לאחר מכן בהיררכיה, הוריו של הנפטר במידה והיו תלויים בו כלכלית.

פטיש עורך דין

אולי תאהבו גם את