חיפוש

מה צריכים לדעת לפני שבוחרים מעשנה טובה לבית?

חובבי הבשר באשר הם, כבר מזמן אינם מסתפקים בצלייה מהירה על גבי הגרילים, או המנגלים השונים ומעדיפים לגוון את צליית הבשר באמצעות שימוש בטכניקת צלייה איטית, המביאה למיצוי מקסימלי של נתח הבשר הנבחר. טכניקת הצלייה האיטית מתאפשרת בעיקר הודות למעשנה, אותה נצטרך לבחור היטב, באמצעות הטיפים הבאים

 

צלייה איטית

חובבי הבשר למיניהם, בין כאלו האוהבים לעשות "על האש" עם חברים ובין כאלו המתמקצעים בהכנת בשר, אוהבים מידי פעם לגוון את אופן הכנת הבשר ולהשתמש בטכניקות שונות, המקנות טעמים חדשים ומפתיעים לנתחי הבשר האהובים.

בין הטכניקות הפופולאריות הקיימות, ניתן למצוא את טכניקת הצלייה האיטית, המביאה את נתח הבשר המיועד למיצוי מקסימלי ורמת נימוחות מושלמת, אשר בניגוד לטכניקת הצלייה המהירה, אינה דורשת מאמץ רב.

הצלייה האיטית, הנעה בין טמפרטורות של 80 ל – 120 מעלות צלזיוס, נמשכת מספר שעות ומביאה את הבשר לחשיפה איטית וממושכת לעשן מרוכז של מגוון סוגי עצי פרי. טכניקה זו מאפשרת לבשר לספוג טעמים מיוחדים ולקבל מרקם עסיסי ונימוח בפה.

 

מהי מעשנה?

למעשה, טכניקת עישון הבשר היא טכניקה עתיקת יומין, אשר שימשה בעבר בעיקר לטובת שימור הבשר מפני תהליכי קלקול, אשר היו נפוצים בעיקר עקב אי קיומם של מוצרי קירור והקפאה. כיום, טכניקת העישון משמשת לגיוון אופני הכנת נתחי הבשר השונים והענקת טעמים חדשים ומיוחדים, כשהיא מתאפשרת בעיקר הודות למעשנה.

בדומה למנגל וגרילי הגז המוכרים לכולנו, שמאפשרים צלייה מהירה על גבי גז, או גחלים, כדי לצלות את הגחלים בטכניקה איטית, ניתן להשתמש במעשנה. מעשנת בשרים היא למעשה מתקן צלייה, הפועל באמצעות פחמים או גז, כשבחלק מהמעשנות ניתן להשתמש בגזעי עץ מיוחדים, הנקראים "פלאטס".

 

כיצד נבחר את המעשנה המתאימה ביותר?

עולם המעשנות, ההולך ונהיה פופולארי בקרב חובבי בשר רבים, עלול להעמיד רבים מאיתנו, מתחילים ומקצוענים בתחום כאחד, בפני אפשרויות רבות ומגוונות, העלולות לבלבל אותנו ולהפוך את מלאכת בחירת המעשנה למלאכה מאתגרת ומתישה.

כדי להקל את מלאכת בחירת המעשנה, רצוי שתכירו כמה דברים שעליכם לדעת לפני הבחירה:

בחינת הצרכים

כדי לבצע את הבחירה המיטבית, כדאי לבחון את אופן השימוש המיועד שלנו במעשנה. ככל ואנחנו מתכוונים להשתמש במעשנה פעמים רבות, כדאי לבחון בחירה מעשנה גדולה ומקצועית. לעומת זאת, בשימוש לכמה פעמים בודדות, או בתדירות נמוכה, ניתן להסתפק במעשנות ביתיות קומפקטיות.

 

קביעת תקציב

פרט נוסף חשוב שעליכם לקחת בחשבון לפני בחירת המעשנה הוא הגדרת מסגרת התקציב. כאמור, אפשרויות בחירת המעשנות הן רבות ומגוונות ובהתאם, גם טווחי המחירים. הגדירו לעצמכם מסגרת תקציב רלוונטית שתקל עליכם להתמקד במספר דגמים ספציפיים.

 

תצורת וגודל המעשנה

מרבית המעשנות מגיעות בצורה אנכית – עומדת, אך קיימות גם מעשנות המגיעות בתצורה אופקית. כשמדובר במעשנה לבית, כדאי לוודא כי אכן קיים מספיק מקום לתצורת המעשנה הנבחרת, כמו גם בגודל המתאים לכמות הסועדים ולנתחי הבשר שאתם מתכוונים להכין. עופות שלמים ונתחים בעלי עצמות גדולים לדוגמה, תופסים יותר נפח ודורשים מעשנה גדולה יותר.

אולי תאהבו גם את