חיפוש

איך אפשר לדעת אם החובות של בן הזוג משפיעים גם עליי?

במקרים בהם קיים חוב של אדם מסוים אל נושה כלשהו, הנושה יכול לפנות אל הוצאה לפועל כדי לגבות את החוב בצורה חוקית, שכן לאזרחים אין סמכויות גביה. חובות הנגבים בהוצאה לפועל הם לרוב חובות כספיים. מה קורה כאשר חייב בהוצאה לפועל מנהל מערכת יחסים זוגית? החוק מתייחס למצבים הללו. כך תוכלו לדעת אם אתם מושפעים מחובות של בן הזוג.

 

פנייה אל הוצאה לפועל

במדינה דמוקרטית לאזרחים אין סמכויות חוקיות נגד אזרחים אחרים. אזרח המעוניין לבצע פעולה כלשהי כלפי אזרח אחר, צריך לפנות אל הרשויות השונות. כמו שאדם שגנבו ממנו לא ילך לאתר בעצמו את הגנבים ולעצור אותם, אלא יפנה למשטרה, אותו הדבר מצופה במקרים של חובות. במקרים של חובות, מצופה מהנושה לפנות אל הוצאה לפועל.

הוצאה לפועל היא גוף של המדינה, הפועל מטעם משרד המשפטים. להוצאה לפועל יש סמכויות שונות, שהמטרה שלהן היא לגרום לחייב לשלם את החוב שלו לנושה. הוצאה לפועל עובדים רק כאשר יש פסק דין בנוגע לחוב. כל עוד מתנהל הליך משפטי באחד מבתי המשפט בנוגע לחובות מסוימים, הנושה לא יכול לפנות אל הוצאה לפעול. ניתן לקרוא עוד באתר https://www.yml-law.co.il.

 

הסכמי ממון

ישנם מקרים בהם נקבע פסק דין הקובע שאדם מסוים הוא חייב לאדם אחר. במקרים האלו, הנושה יכול לפנות אל הוצאה לפועל, כדי לגבות את החובות שלו. מה קורה כאשר לחייב יש בן או בת זוג, שאינם חייבים באופן אישי לנושה? ישנם כמה דרכים שונות בהן ניתן להסתכל על הסיטואציה.

אם לבני הזוג יש הסכם ממון שנחתם ביניהם, צריך לבחון את ההסכם ולברר האם הוכנס סעיף המסדיר את עניין החובות העתידיים שעלולים לצוץ במהלך השנים אצל אחד מבני הזוג. אם העניין לא מוסדר בהסכם הממון, או שהסכם ממון שנחתם לאחר יצירת החובות לא מסדיר את זה, בית המשפט יחשיב את החוב גם לבן הזוג השני.

 

הלכת השיתוף

הלכת השיתוף רלוונטית לבני זוג שנישאו אך ורק לפני שנת 1974. לפי החוק, כל הנכסים שנצברים לזוג לאחר הנישואים הם נכסים משותפים, אלא אם נקבע ביניהם אחרת. משמעות הדבר שהחובות גם הם משותפים.

 

סמכויות של בית המשפט

לבית המשפט יש סמכויות שונות במקרי חוב שונים. למשל, בית המשפט יכול להחריג נכסים שונים מעיקול. גם אם החוב נחשב לחוב משותף של שני בני הזוג, בית המשפט יכול להחריג למשל את מקום מגוריהם מנכסים שהוצאה לפועל יכולה לעקל.

 

חוב כתוצאה מהימורים

הלכת השיתוף קובעת מקרים מסוימים בהם החוב לא ייחשב לחוב משותף. דוגמא לכך היא חוב כתוצאה מהימורים של אחד מבני הזוג. כדי להתעמק עוד יותר בעקרונות הלכת השיתוף, מומלץ לפנות אל עורך דין הוצאה לפועל מיומן.

חובות

אולי תאהבו גם את