חיפוש

חברה בע"מ – 7 יתרונות

חברות בע"מ מנהלות את העולם. מעבר לתדמית היוקרתית, מבנה משפטי זה מפריד את רכוש בעלי המניות מחובות החברה, הוא מאפשר גיוס מהיר של הון בעזרת הנפקת מניות, והחלפה מהירה של מחזיקי המניות. כמו כן, לחברה בע"מ יש הקלות במס והבעלים יכול למשוך משכורת חודשית, כמו עובד שכיר.

 

1 – הגנה באמצעות הפרדה

הרעיון העומד מאחורי חברה בעירבון מוגבל הוא ליצור ישות משפטית המפרידה בין בעלי המניות בחברה לבין נכסי החברה, חשבונותיה והחובות שלה. הפרדה זאת, שנועדה להעניק ביטחון לבעלי החברות ולמשקיעיהם, אמורה, בין השאר, לעודד השקעות. ערבון מוגבל מתייחס לערבות בעלי המניות לחובות החברה.

מבנה משפטי זה מונע מצב בו תביעה נגד החברה בע"מ יכלול גם את נכסיהם של הבעלים ובעלי מניות אחרים.  מידע נוסף על המבנה המשפטי ואופן הקמת חברה בע"מ ניתן למצוא באתרי אינטרנט כמו https://yncpa.co.il.

 

2 – גיוס הון

חברה בע"מ יכולה לגייס הון באמצעות הנפקת מניות, לצרף בעלי מניות נוספים ולהתמזג עם חברה אחרת. המניות המוקצות לחברה בע"מ מאפשרת לבעלי השליטה לשלוט בחלוקתן ובשוויין. מצב שכזה מאפשר, לדוגמה, לחברות הייטק לחלק אופציות לעובדים שלהם ודיווידנדים למנהלים.

 

3 – תדמית

גם בעסקים יש מרכיב פסיכולוגי של אמון משקיעים ותדמית חברה. מבנה משפטי של חברה בע"מ משדר יוקרה ורצינות. משקיעים או שותפים פוטנציאלים למיזם משותף ייקחו יותר ברצינות בעלים של חברה בע"מ לעומת בעל עסק המוגדר כעוסק פטור, שכן המחזור השנתי המקסימלי של עוסק פטור הוא קצת מעל 100 אלף ₪. מעבר לסכום זה, הוא יוגדר כעוסק מורשה.

 

4 – יתרון מיסוי

כאשר חברה בע"מ מגיעה למחזור כספים של כמיליון ₪ אופן המיסוי שלה יהיה שונה לטובה בהשוואה לזה של עוסק מורשה. כמו כן חברות בע"מ כפופות למס החברות. הוא אומנם יכול להשתנות אך הוא אמור להיות נמוך מהמס הנדרש מעסקים פטורים ומורשים.

בנוסף, חברה בע"מ גם אינה נדרשת לשלם ביטוח לאומי. בצוק העיתים, בעל של חברה בע"מ פרטית יכול לקבל הלוואה מהחברה ברמת מס נמוכה. במצבים שכאלה מומלץ להסתייע ברואה חשבון שמכיר את הטבות המס וחוקי המיסוי. כמו כן ניתן למצוא מידע ראשוני באתר https://yncpa.co.il.

 

5 – הסכם המייסדים

זהו ההסכם בין בעלי המניות בעת הקמת החברה. הוא כולל את אופן קבלת ההחלטות, גודל ההשקעה של השותפים והמשקיעים, חלוקת סמכויות, זהות הדירקטוריון ואופן הפרדת הכוחות במקרה של סכסוך עסקי או רצון להחליף בעלות.

 

6 – בעלים כשכירים

בעלים של חברה בע"מ יכולים למשוך ממנה משכורת חודשית ותנאים סוציאליים כמו עובדים שכירים, הכוללים פיצויי פיטורים, דמי הבראה, חופשות מחלה, הפרשות לקרנות השתלמות ופנסיה וחופשות.

 

7 – רישום מוגן

מהרגע בו חברה בע"מ נרשמת ברשם החברות, חברה אחרת אינה יכולה לאמץ את שם החברה לצרכים מסחריים או עסקיים אחרים.

חברה מוגבלת

אולי תאהבו גם את

חותמת
מה היא חותמת אפוסטיל?

חותמת אפוסטיל היא מרכיב חיוני בתהליך של אימות מסמכים בינלאומי. בישראל, חותמת אפוסטיל משמשת לאימות אותנטיות של מסמכים שהונפקו בתוך המדינה ומיועדים לשימוש במדינות החברות

קראו עוד »