חיפוש

מהם התנאים לקבלת גמלת ניידות עבור ילד עם נכות?

בין שלל האתגרים הכרוכים בגידול ילדים עם צרכים מיוחדים, הקושי בהתניידות, הן לצורך טיפולים רפואיים והן כחלק משגרת החיים עצמם, מהווה אתגר מהותי במיוחד. גמלת ניידות עבור ילד עם נכות, מסייעת להתגבר על אתגר זה והנה לפניכם התנאים לקבלת גמלת הניידות

 

מהי גמלת ניידות עבור ילד נכה?

הצורך להתנייד הוא אחד הצרכים הבסיסיים ביותר של כל אדם, כך שבמקרים בהם קיימת מגבלה ביכולת ההתניידות, הרי שמדובר במגבלה מהותית. מסיבה זו, מדינת ישראל מעניקה לזכאים גמלת ניידות, הכוללת מגוון הטבות, שמטרתן לסייע ולהקל את מלאכת ההתניידות, הן מהבחינה הפיזית והן מהבחינה הכלכלית.

גמלת ניידות היא למעשה קצבה קבועה וחודשית מביטוח לאומי, כשהחלוקה העיקרית מתבצעת בין אלו המחזיקים רכב, לבין אלו שאינם מחזיקים ברכב. קצבה חודשית זו יכולה להגיע לסכומים של אלפי שקלים והיא משתנה בהתאם לשינויים ומגמות המחירים בשוק הרכבים (ביטוחים, דלק, תיקונים ועוד).

 

מהם התנאים לזכאות גמלת ניידות?

גמלת ניידות מחולקת כאמור בין משפחה בעלת רכב, כך שהגמלה נועדה להשתתף בהוצאות הרכב, לבין משפחה חסרת רכב, כך שהגמלה נועדה במקרה זה להשתתף בהוצאות השונות הכרוכות בניידות. מלבד זאת, ניתן יהיה לקבל מענקים והלוואות לצורך רכישת רכב גדול. כפי שתוכלו לראות באתר https://www.allrights.co.il

כדי לקבל גמלת ניידות לילד נכה, עליכם יהיה להיות תושבי ישראל, המתגוררים בישראל ושהילד יהיה בגיל 3 חודשים עד גיל 18 וכן לעמוד במספר תנאים: הגבלת שיעור ניידות בשיעור של 80% ומעלה או שהילד זקוק לכיסא גלגלים כדי להתנייד.

 

כיצד ניתן להגיש את הבקשה לגמלה?

קביעת אחוזי הנכות המגבילים בניידות, תבוצע דרך לשכת הבריאות או סניפי המוסד לביטוח לאומי, כאשר יש להחתים את הרופא המטפל על טופס הבקשה ולצרף את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. לאחר מכן, תזומנו לוועדה רפואית (לעיתים אף ללא נוכחות הילד), בה ייקבעו אחוזי הנכות.

לאחר קבלת תוצאות הוועדה הרפואית, יש לפנות לביטוח לאומי תוך חודשיים ולמלא טופס ייעודי לתביעת גמלת ניידות בגין ילד נכה. את התביעה ניתן להגיש באופן פיזי באחד מסניפי המוסד לביטוח לאומי, או באופן מקוון.

 

תו חניה לנכה במסגרת גמלת ניידות

במסגרת גמלת ניידות לילד נכה, תינתן לזכאים הטבת תו חנייה לנכה, המאפשר לחנות באזורים המיועדים לנכים וכן במקומות אחרים, כל עוד אינם מפריעים לתנועת העוברים ושבים, או יוצר סכנה תחבורתית.

בנוסף, כדאי לדעת כי בחלק מהמקרים בהם קיימת זכאות לתו חניה לנכה, תיתכן גם זכאות לתשלום מופחת של אגרת הרישוי לרכב, זכאות אותה תוכלו לבדוק באמצעות פנייה לאגף הרישוי במשרד התחבורה.

לסיכום, גמלת ניידות היא הטבה משמעותית, שנועדה לסייע ולהקל על אתגר ההתניידות של הילד הנכה, הן במישור הפיזי והן במישור הכלכלי. הזכאות לגמלת ניידות תינתן לתושבי ישראל ולילדים בגילאי 3 חודשים עד 18 שנים, בעלי שיעור נכות של 80% ומעלה או שהם מתניידים רק באמצעות כיסא גלגלים.

ילד עם מוגבלות

אולי תאהבו גם את