חיפוש

הר הכסף 2

ישנם מושגים רבים שאנו נתקלים בהם מפעם לפעם ולא באמת מבינים מה הם אומרים, לעיתים הביטויים הללו באמת לא חשובים עבורנו והדפדוף להמשך העיתון הוא המעשה הנכון אך ישנם מקרים בהם עלינו להתעכב כמה שניות על המילה כי היא יכולה לשנות לנו את החיים.

אחד מהביטויים הללו שאנחנו יכולים בטעות להמשיך הלאה מבלי לברר את כוונתו הוא "הר הכסף".

הר הכסף נשמע כמו חלום ילדות מתוק של כל אחד, הר המלא כולו בכסף, המשמעות של צמד מילים אלו אכן מדברת על אתר ובו מידע רב על הכסף של כולנו.

אתר הר הכסף נוסד לפני כשנתיים, בשנת 2016, על ידי בנק ישראל במטרה לאפשר לכל אדם בישראל לדעת מידע אודות הפיקדונות וקרנות הפנסיה שברשותו, מידע זה עד להשקת האתר היה מוסתר מעניהם של אזרחי ישראל וכך נוצרו מצבים בהם אנשים לא ידעו על פיקדונות או קרנות פנסיה שעליהם הם משלמים מדי תקופה.

תקופת זמן לאחר הגעתו של אתר הר הכסף לשוק הישראלי, הופיע מנוע חיפוש נוסף ששמו הר הכסף 2, כמובן שאפשר להבין משמו של מנוע החיפוש שעקרונו מושתת על אתר הר הכסף ומטרתם דומה.

הר הכסף 2

הר הכסף 2, בדומה לאתר הר הכסף שהושק לפניו, מאפשר לאנשים במדינת ישראל לראות מידע בצורה מאורגנת שלא היה כמותה בישראל טרם השקתו.

במנוע החיפוש הר הכסף 2 יכולים המשתמשים למצוא מידע אודות חשבונות בנק אבודים או חשבונות בנק שאינם בתנועה, זאת אומרת חשבונות עובר ושב שלא נעשתה בהם תנועה כבר עשרה חודשים, לעיתים לאנשים יש חשבונות בנק ובהם כסף רב, עוברות השנים והחשבון נשכח מהמחשבה ועמו הכסף השוכב בבנק ללא תנועה.

טרם השקת מנוע החיפוש הר הכסף 2, שכבו בבנקים בישראל סכומים עצומים של כסף במאות חשבונות שבעליהם לא ידעו על קיומם וכך נוצר מצב בו אנשים זקוקים לכסף בשביל צרכי היומיום מבלי לדעת שבאחד הבנקים בישראל יש חשבון עם כסף השייך להם.

לאחר השקת מנוע החיפוש הר הכסף 2 יכול כל אחד בישראל להיכנס לאינטרנט, להקליד את המילים הר הכסף 2, לבחור באפשרות הנכונה עבורו, להקליד מספר פרטים מזהים ולקבל רשימה של חשבונות בנק שברשותו.

כדי למנוע מצב של גניבת כספים מחשבונות בנק, באתר הר הכסף 2, אין פרטים אודות הסכומים הנמצאים בחשבון, אלא פרטי הבנק בו נמצא החשבון והדרכים להגיע אליו, כך הגישה לחשבונות תהיה אפשרית רק לבעל החשבון בלבד.

דבר נוסף שמאפשר הר הכסף 2, הוא קבלת מידע אודות חשבונות של נפטרים, זאת אומרת לאחר שאדם נפטר, קרובי משפחתו יוכלו לבדוק האם הוא השאיר אחריו חשבונות בנק על ידי הזנת פרטיו ופרטיהם במקומות המיועדים לכך ואז הכסף יועבר לידי המשפחה ולא יישאר לשכב באחד הבנקים בישראל. רוצה לבצע בדיקה בעצמך? לחץ כאן.

אולי תאהבו גם את

אחות עם לוח כתיבה ביד
מהי תביעת סיעוד רטרואקטיבית?

תביעת סיעוד רטרואקטיבית היא תביעה הנעשית כנגד חברת הביטוח בכפוף לפוליסת הסיעוד שברשותכם. המונח רטרואקטיבי בא לציין תביעה שנעשתה בדיעבד לאחר שהמבוטח כבר נכנס למצב

קראו עוד »
שעון וכסף
מה הן זכויות הפנסיה שלי

מעת לעת מתעוררת תהייה אצל כל עובד, ובייחוד אצל עובדים שחסכו במשך שנים ארוכות לצרכי פנסיה, תהייה באשר לזכויות הפנסיוניות שלו. בעבר הלא רחוק, בירור

קראו עוד »