חיפוש

הכירו את המס שעלול לעלות לכם חצי משווי הנכס בארה"ב

משקיעים בנכסים בארה"ב שרוצים להשקיע באופן בטוח ומשתלם כדי שליורשים שלהם יהיה קל יותר מבחינת המיסוי, יכולים לעשות זאת בקלות.

המאמר יפרט על המס שיעלה לכם חצי משווי הנכס בארה"ב וכיצד ניתן לצמצם אותו.

 

מס עיזבון – חצי משווי הנכס

כאשר אדם הולך לעולמו ומוריש את נכסיו בארה"ב לילדיו מוטל על הנכסים מס עיזבון בין אם מדובר על אזרחים אמריקאים ובין אם מדובר על אזרחים זרים. בהשוואה למדינות אחרות בעולם זהו מס בעל שיעור גבוה, אך ניתן לצמצם אותו אם פועלים בצורה נכונה. חשוב להבין שיש הבדל בין מס עיזבון למס ירושה בהתאם למדינה בארה"ב בה נמצאים הנכסים. את מס הירושה צריכים לשלם היורשים בהתאם להכנסות האחרות שלהם. ככל שמדובר על קרובי משפחה מדרגה ראשונה שיעור המס יצטמצם ולהיפך. ככל שהקרבה רחוקה יותר, התשלום יהיה גבוה יותר. לעומת זאת, מס עיזבון הוא מס המוטל על שווי הנכסים של הנפטר כאשר היורשים רוצים למכור אותם או להמשיך ולהחזיק בהם.  כלומר, ליורשים יותר קל כי המיסוי לא נעשה בהתאם להכנסות האחרות שלהם, אלא בהתאם לשווי הנכסים. כך גם המדינה בה נמצאים הנכסים בארה"ב מרוויחה יותר. מאז רפורמת המיסים בארה"ב בשנת 2018 המיסוי הפך לתהליך מורכב ויקר יותר לאזרחים אמריקאים ולאזרחים זרים.

 

ההבדלים בין אזרחים אמריקאים לאזרחים זרים מבחינת מס עיזבון

כשמדובר על אזרחים אמריקאים נכסים השווים מתחת ל-11 מיליון דולר פטורים מתשלום מס ובמידה והם שווים יותר, המס יהיה בשיעור של 40% משווי הנכס. לעומת זאת, משקיעים זרים ישלמו מס בשיעור של 35% על נכסים ששווים יותר מ- 60 אלף דולר ומתחת לזה יקבלו פטור. מס עיזבון של נכסים בארה"ב לאזרחים ישראליים אינו משולם רק על נכסים, אלא גם על ניירות ערך, קרנות נאמנות, אגרות חוב, רכוש, חפצים אישיים, ביטוחים שונים וכד'. חישוב מס העיזבון המוטל על כל המרכיבים הללו הוא בשיעור של 50% מהשווי שלהם. ביחד עם זאת, ניתן לצמצם את מס העיזבון.

 

כיצד מצמצמים את מס העיזבון?

השקעות בארה"ב עם שותפים, חברות בע"מ או תאגידים מקומיים יהיו חייבים במס עיזבון כאשר מדובר על חברות מקומיות. גם במקרה של השקעות בחברות זרות משלמים תעריף מס עיזבון גבוה וכך גם במקרים של השקעות באמצעות ביטוח חיים או נאמנויות. כדי לצמצם את מס העיזבון יש לפנות לייעוץ של חברה מנוסה ומיומנת שתמצא את הדרך הטובה ביותר להשקעה בה מס העיזבון הוא הנמוך ביותר. כלומר, ככל שמדובר על השקעה אופטימלית והמיסוי שלה, חברה מקצועית חייבת לנהל את כל הבירוקרטיה, דו"חות המס ושיטות המיסוי כפי שנהוג בארה"ב ולהמליץ על ההשקעה שבה מס העיזבון קטן. לאינפורמציה נוספת כנסו לאתר https://masamerica.co.il/מיסוי-אמריקאי-דוחות-מס-והחזרים/מס-עיזבון.

 

בית ומטבעות

אולי תאהבו גם את

גרפים של השקעה על המחשב
מהם סוגי קופות גמל להשקעה 2019

קופות גמל להשקעה, הו מכשירים פיננסיים איכותיים, שניתן להשתמש בהם במגוון מצבים, עבור מספר מטרות. בשנים האחרונות הולכים סכומי ההפקדות בקופות הגמל ועולים. זאת בעקבות

קראו עוד »