חיפוש

המדריך המלא לעיקול חשבון בנק

לפרטים נוספים

חוששים מפני מצב של עיקול חשבון הבנק שלכם? חשבונכם מעוקל וברצונכם לדעת מה ניתן לעשות על מנת לשחררו? ריכזנו עבורכם את המדריך המלא לנושא עיקול חשבון הבנק.

 

מהו עיקול חשבון הבנק?

העיקול הוא חסימת הפעילות בחשבון הבנק, עקב חובות שהצטברו אצל בעל החשבון. העיקול נועד על מנת לאפשר ללקוח לכסות את חובותיו הקיימים מבלי להעמיק אותם עוד יותר, וכן לבנק לקבל את הכסף שמגיע לו מהלקוח.

 

מהו הליך העיקול?

הבנק פונה להוצאה לפועל, שם נפתח תיק נגד בעל החוב. במידה והוחלט לעקל את החשבון, נשלח מכתב התרעה אל בעל החוב, המודיע לו שיש לו כ- 20 ימים להסדיר את החוב, לפני שממשיכים בהליך העיקול. במידה והחוב לא הוסדר במהלך זמן זה, הוצאה לפועל רשאים לעקל את החשבון.

 

מהן ההשלכות של עיקול שכזה?

מרגע שחשבון בנק מוכרז כמעוקל, בעל החשבון לא רשאי עוד לבצע בו כל פעילות. לא ניתן לשלם באמצעות שיק או כרטיס אשראי, וכן לא ניתן להעביר כספים מחשבונו או למשוך מזומנים.  נוסף על אלו, כל סכום כסף שייכנס אל החשבון המעוקל, למשך תקופה של כשלושה חודשים מיום העיקול – יועבר אוטומטית למטרת כיסוי החוב.

 

מה ניתן לעשות במקרה של עיקול?

פשרה עם הבנק

ניתן להגיע לפשרה עם הבנק, ובו הסדר חדש לפריסת החובות. אם אתם חושבים שפריסת תשלום החוב תוכל לסייע לכם לעמוד בהחזר החוב, זוהי האופציה המומלצת ביותר לפעולה. בקשו מהבנק להגיע להסדר מסוג זה, עוד בטרם חשבונכם עוקל, ותוכלו להימנע מאי הנעימות וההשלכות שנזכרו מעלה, וכן מהליך משפטי שלא לצורך.

 

תחשיב יכולת תשלום

במידה ואתם סבורים כי אין ביכולתכם לשלם את יתרת החוב, תוכלו לפנות אל הוצאה לפועל ולבקש שחשבים מטעמה יבצעו חקירה של חשבון הבנק שלכם. אם יעלה מחקירה זו שאין ביכולתכם להחזיר את החוב, או שהחזרת החוב עשויה להביא אתכם לכדי קריסה כלכלית – הוצאה לפועל יוכלו למחוק חלק מהחוב. יש לציין כי אפשרות זו מומלצת פחות, שכן היא אינה ודאית ועשויה לקחת זמן רב.

 

היוועצות בעורך דין לשם ביטול החוב

אם כל האפשרויות האחרות לא הועילו, אופציה נוספת היא שכירת שירותיו של עורך דין המומחה בנושא בנקים. חשוב לשכור עורך דין בעל ניסיון רב בתחום, שיוכל להביא אתכם למצב האופטימלי שניתן בהתחשב במצב, ואף להגיע לכדי ביטול החוב. במידה ואין באפשרותכם לשלם לעורך דין במצבכם הכלכלי הנוכחי, ניתן להיעזר בסיוע משפטי מטעם המדינה או בעמותות שונות המעניקות סיוע משפטי.

יש לזכור כי במידה וקיבלתם התרעה לפני עיקול – יש לפעול על מנת להסדיר את החוב מהר ככל הניתן, שכן המצב עלול להתדרדר לכדי עיקול של נכסים נוספים שיש ברשותכם.

 

הלוואה כספית

אולי תאהבו גם את