חיפוש

הלוואות חברתיות – מה הן ולמי הן?

הלוואות חברתיות מתאימות גם למי שמחפש הלוואה וגם למי שמחפש השקעה אלטרנטיבית מניבה שלא תלויה בתנודות שוק ההון. לפני עשרות שנים, כשאדם נזקק להלוואה, לא הייתה לו אופציה לקבל הלוואה מגוף אחר פרט לבנק. מי שהיה צריך הלוואה ניגש לבנק. המצב הזה הוביל לחוסר תחרות בענף ההלוואות וכך גובה הריביות עלה בהתאם. הרסן על התחרות הוסר כשנכנסו לשוק חברות נוספות.

 

הלוואות חברתיות – רקע מקדים

חוסר התחרות בשוק ההלוואות הוביל לריביות גבוהות וגם כאשר נכנסו גופים חוץ בנקאיים, התחרות לא התפתחה היטב. מה שהוביל בסופו של דבר להתפתחות התחרות, היא הפלטפורמה המציעה הלוואות חברתיות.

 

מה זה הלוואה חברתית?

הלוואה חברתית היא הלוואה של חבר למען חבר באמצעות חברות שונות. הרבה אנשים מחפשי דרכי השקעה לכסף שלהם. הם נעזרים בתוכניות חיסכון כמו פוליסת חיסכון בסט אינווסט, קופות גמל להשקעה ועוד.

מצד שני, הרבה אנשים נזקקים להלוואה לצורך מטרה מסוימת. אך יכולים לפנות לבנק בבקשת הלוואה. אך כאן נכנסו חברות מימון והשיקו את עולם ההשקעות לסיוע חברתי. הרי אם המשקיע יכול להלוות את כספו וליהנות מרווחי הריבית, למה שלא יעשה זאת? פלטפורמות P2P מאפשרת לאזרחים להלוות אחד לשני בצורה מפוקחת ונגישה.

 

איך זה עובד?

אם אתם משקיעים המעוניינים להשקיע בהלוואות חברתיות, עליכם לחפש אחר חברה מקצועית ואמינה העוסקת בתחום. לאחר שמצאתם, יהיה עליכם לפתוח חשבון בחברה ולהפקיד בה את סכום ההפקדה הראשוני. כעת תוכלו להגדיר את רמות הסיכון שאתם מעוניינים ליטול על עצכם וליהנות מאחוזי תשואה יפים שלא תלויים בתנודות שוק ההון.

אם אתם מחפשים הלוואה נוחה יחסית, הלוואה חברתית יכולה לענות על הצרכים שלכם. הלוואה חברתית ניתנת לאחר בחינה של נתוני הלווה וכך הוא נהנה ממקור מימון זול יחסית.

 

למה הלוואות חברתיות משתלמות?

הלוואה חברתית משתלמת גם ללווה וגם למשקיע. הלווה נהנה ממקור מימון נוסף, גם לאחר שמיצה את שאר אפשרויות המימון הקיימות. מדובר בהלוואה בעלת ריביות זולות ביחס להלוואות הקיימות בשוק.

המשקיע בהלוואות חברתיות נהנה מתשואה יפה שיכולה להניב עד 8% ריבית ללא כל תלוש בתנודות שוק ההון! הרי שוק ההון הוא לא יציב מספיק וכשרוצים השקעה אלטרנטיבית, הלוואה חברתית היא השקעה מצוינת. בנוסף, המשקיע נהנה מהתאמת הסיכון על פי רצונותיו. הוא יהיה זה שקובע את רמת הסיכון אליה הוא מעוניין להכניס את כספו. קחו בחשבון שרמת סיכון גבוהה מניבה גם יותר אחוזי תשואה. אבל זה כבר נתון לשיקול אישי של כל משקיע.

 

לסיכום

הלוואה חברתית מעניקה אפשרות לשני בני אדם שלא מכירים זה את זה להיעזר אחד בשני. השקעה בהלוואה כזו יכולה להניב תשואה של עד 8% מבלי צורך בחשיפה לשוק ההון כפי שסוכם כאן.

לחיצת יד

 

אולי תאהבו גם את

גרפים של השקעה על המחשב
מהם סוגי קופות גמל להשקעה 2019

קופות גמל להשקעה, הו מכשירים פיננסיים איכותיים, שניתן להשתמש בהם במגוון מצבים, עבור מספר מטרות. בשנים האחרונות הולכים סכומי ההפקדות בקופות הגמל ועולים. זאת בעקבות

קראו עוד »