חיפוש

הכירו את החברה שמצילה חיים – אופטיון

מי מאיתנו לא התוודע בצורה מסוימת לחולי סרטן על סוגיו השונים. מחלת הסרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר שיודע העולם המודרני, ודרכי ההתמודדות אתו עדיין לא הגיעו לפיתוח משמעותי, כזה שירפא את הסרטן בצורה טוטאלית, ללא יצירת נזקים משניים.

 

סרטן הגליובלסטומה

אחד מסוגי הסרטן הללו הוא גליובלסטומה. סרטן זה, הוא הוא סרטן המתפתח במח, כלומר ב-CNS דהיינו מערכת העצבים המרכזית. חלק מתאי התמיכה של מערת העצבים המרכזית הם תאים הנקראים "תאי גליה". תאים אלו הם תאים שמקוטלגים למספר סוגי תאים, שחלק משמעותי מהם במח נקרא "תאים אסטרוציטיים".

תאים אלו, נראים בהגדלה כתאים בצורה כוכב, ובמהלך ההתפתחות של גליובלסטומה, נוצרים עיוותים משמעותיים בגידול שלהם, וכתוצאה מכך נגרמים לאדם נזקים עליהם נפרט כעת.

חולי סרטן

השפעות

המחלה, משפיעה על גוף האדם במגוון צורות. הצורה הראשונה, היא הדרדרות קוגניטיבית, שנוצרת כתוצאה בפגיעה במנגנון הפעילות הCNS. כתוצאה מההתדרדרות הזו, האדם לא מסוגל לעשות פעילויות בסיסיות, דוגמת הליכה ואחיזה בחפצים. בשלבים המאוחרים הוא גם עלול לסבול מאי יכולת לדבר ולהגיב.

במקרים אחרים, יסבלו החולים בסרטן זה מהתקפים פסיכוטיים, שיחייבו אותם ליטול תרופות פסיכיאטריות וכן הם יסבלו מרעידות ופרכוסים ללא יכולת שליטה בהם.

 

אפשרויות הריפוי

לצערנו, כיום לא קיים הליך ריפוי ידוע למחלה ארורה זו. כלומר, מרגע הגילוי של המחלה, יעברו חודשים ספורים עד להידרדרות מוחלטת של אותו פציינט, ולכן ההתמודדות של החולה עם המחלה עד למוות היא גורם משמעותי שחברות התרופות והמכשור הרפואי מנסות למצוא לו פתרון אופטימלי.

חולי סרטן

אפשרויות הטיפול כיום

קיימות כיום מספר פעולות אותן ניתן לעשות על מנת לעכב את התפתחות המחלה. הראשונה, היא ניתוח בו בהליך כירורגי עדין במיוחד, ניתן להסיר חלקים משמעותיים מהגידול ועל ידי כך להעניק לחולה הגליובלסטומה עוד כמה חודשים של חסד.

האפשרות השנייה, היא טיפול כימותרפי, באמצעותו כמו בכל סוג סרטן אחר, התאים הסרטניים מועברים אפופטוזיס על ידי הקרנות. כמובן שבמקביל, נפגעים תאים אחרים בריאים, ותופעות הלוואי הן בחילות, כאבי ראש והקאות. רב המטופלים אכן עוברים הליך כזה, על מנת לאפשר להם לעכב את התפתחות המחלה כמה שניתן.

 

אופטיון

אופטיון, הוא מכשיר אותו פיתחה חברה ישראלית. המכשיר עומד בכל התקנים האפשריים של משרד הבריאות ומכוני התקנים. המכשיר, נועד לתת טיפול משלים להקרנות וצורת הפעולה שלו היא באמצעות השראה של שדות חשמליים על אזורים במח בהם מתפתחים התאים הסרטניים.

כתוצאה מהשארת שדות חשמליים אלו, הוכח כי התפתחות המחלה מעוכבת בצורה משמעותית, וללא תופעות לוואי קשות. לכן, יש בהמצאה זו, פריצת דרך של ממש בדרכי הטיפול בגליובלסטומה וניתן לקרוא לה מצילת חיים. עוד מידע על optune כאן.

 

לסיכום

נקווה שבעתיד הקרוב תימצא תרופה אמיתית למחלה ארורה זו.

חולי סרטן

אולי תאהבו גם את