חיפוש

מזל טוב! סיימתם את התואר! האם מגיע לכם החזר מס?

האופן שבו מחשבים את תשלום המס לשכירים או עצמאיים משתנה לאחר לימודים באקדמיה. במאמר הבא נסביר מה המשמעות של סיום תואר ראשון, כמה זה שווה מבחינת נקודות זיכוי במס הכנסה ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות

היכרות עם האופן שבו מוגדרות נקודות מס בתואר ראשון יכולה להיות שווה הרבה מאוד כסף לגברים ונשים בכל הגילאים. בניגוד לאופן שבו מחשבים החזרי מס או נקודות זיכוי ממס הכנסה במקרים אחרים, כמו למשל לפי גיל או מצב משפחתי, כאן הפקטור היחיד שקובע הוא האם מדובר על נישום עם או בלי תואר אקדמי מוכר. אם מקבלים תואר ראשון שמוכר על ידי המועצה להשכלה הגבוהה, המשמעות היא זכאות לנקודת זיכוי במס הכנסה.

נקודת זיכוי ממס הכנסה שמורה לבוגרים מרגע סיום התואר הראשון. עם זאת, חשוב גם לדעת כיצד השתנה החוק: עד 2013 למשל, מי שהשלימו את התואר הראשון היו זכאים לנקודת מס אחת לאורך תקופה ששווה לתקופת הלימודים שלהם, אך לא יותר מ-3 שנים. מנגד, מי שסיים תואר החל מ-2014 זכאי לקבלת נקודת מס למשך שנה שלמה – או בשנת המס שמגיעה לאחר סיום הלימודים או בשנה שאחריה.

 

כך תדעו איזו הטבה מגיעה לכם

האמת היא שהחוק סביב הנושא של החזרי מס או נקודות זיכוי במס הכנסה עבור בוגרי לימודים באקדמיה מורכב מכפי שנהוג לחשוב. כך למשל יכולים להיות החזרי מס שונים לסוגי לימודים שונים, כמו בתואר ראשון לעומת תואר שני או דוקטורט. יתרה על כך, החוק עצמו משתנה כפי שניתן לראות ומה שהיה תקף עד 2013 לא בהכרח רלוונטי כיום או ימשיך להיות רלוונטי בעתיד.

הדרך לדעת איזו הטבה מגיעה לכם בכל שלב של התואר האקדמי היא להתייעץ עם בעלי מקצוע. באמצעות התייעצות עם בעלי מקצוע וריכוז של כל השאלות תחת קורת גג אחת, ניתן להגדיל את הסיכוי לקבל את החזר המס בצורה מסודרת. יתרה על כך, התייעצות עם בעלי מקצוע חשובה כי היא עוזרת לעקוב אחר נקודות זיכוי שכבר מומשו ולנצל לאורך תקופה מסוימת גם נקודות זיכוי מסוימות באופן רטרואקטיבי.

 

איך בוחרים מומחים לייעוץ מס?

התייעצות עם מומחים שמתמחים בהחזרי מס היא משימה קלה יותר מכפי שנהוג לחשוב. כאן היתרון הוא שלא חייב להכיר את לשון החוק עצמו, אלא רק להבין שיש תקנות שאמורות להשפיע על בוגרי תואר אקדמי ולעזור להם.

אם רוצים לממש ולנצל את ההטבות הללו, חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע ולקבל מהם המלצות מסודרות. בנוסף, מומלץ לאסוף את כל המסמכים המעידים על סיום התואר ובמידת הצורך ליצור קשר עם המוסד האקדמי. בהמשך, מסמכים אלו יסייעו למיצוי הזכויות.

 

מחשבון טופס וקלסרים

אולי תאהבו גם את

גרפים של השקעה על המחשב
מהם סוגי קופות גמל להשקעה 2019

קופות גמל להשקעה, הו מכשירים פיננסיים איכותיים, שניתן להשתמש בהם במגוון מצבים, עבור מספר מטרות. בשנים האחרונות הולכים סכומי ההפקדות בקופות הגמל ועולים. זאת בעקבות

קראו עוד »