חיפוש

דגשים לכתיבת צוואה בכתב יד

הרבה לא יודעים זאת, אבל כתיבת צוואה בכתב יד היא אופציה אפשרית ואף חוקית בישראל. עם זאת, חשוב להבין את ההשלכות והדרישות של פעולה זו מכיוון שהיא עשויה להוביל למספר בעיות הן חוקיות והן לאור פערי הבנה של כתב היד, הניסוח ועוד.

אנחנו כאן כדי לעזור לכם ולתת מספר דגשים ודברים שחשוב לדעת בעת כתיבת צוואה בכתב יד. זאת, על מנת להימנע מטעויות, היעדר הבנות וחלילה סכסוכים אפשריים בין היורשים של כותב הצוואה.

 

מה התוקף של צוואה בכתב יד?

צוואה בכתב יד, מוכרת בחוק הישראלי כצורה תקפה של כתיבת צוואה, כלומר ניתן לקבל אותה כצוואה חוקית מבלי לערער עליה. עם זאת, כדי שצוואה בכתב יד תהיה תקפה, עליה להיות כתובה במלואה, להיות מלווה בתאריך מלא ולבסוף לוודא כי יש עליה חתימה שהתבצעה על ידי המוריש עצמו בעת הכתיבה.

חשוב לציין שלא ניתן להקליד או להדפיס צוואה בכתב יד, ולא ניתן לחתום עליה על ידי אדם אחר מלבד המוריש. לכן, אם חשוב לכותב לעשות זאת בכתב ידו, כדי להיעזר בסיוע עורך דין צוואות.

מה התוקף של צוואה בכתב יד

החשיבות של שפה ברורה ומקצועית

בעת כתיבת צוואה בכתב יד, יש חשיבות רבה שלא ניתן לערער עליה לאופן הכתיבה והשימוש בשפה ברורה. כלומר, חיוני ביותר להימנע מכל אי בהירות פוטנציאליות שיכולות לגרום לכך שהצוואה לא תהיה תקפה ורלוונטית. המוריש צריך לוודא שכוונותיו באות לידי ביטוי במפורש וללא כל בלבול או משפטים שנתונים לפרשנות על ידי צדדים שונים. רצוי להשתמש בשפה פשוטה ולהימנע משימוש במונחים טכניים או משפטיים שעלולים להוביל לאי הבנות והסכמות.

החשיבות של שפה ברורה ומקצועית

הצורך להיות ספציפיים כמה שיותר

צוואה בכתב יד צריכה לכלול פרטים ספציפיים על רצונו של המוריש. לדוגמה, אם המוריש רוצה להשאיר פריט מסוים לאדם מסוים, עליו לציין את הפריט הזה ואת שם הנמען בצוואה. בנוסף, אם המוריש רוצה להשאיר אחוז מהעיזבון שלו למישהו, עליו לציין את האחוז המדויק. כל זאת, כמובן, בכתב יד ברור שניתן יהיה לפרש בקלות.

 

עדים, חתימות ושינויים של צוואה בכתב יד

כדי להפוך צוואה בכתב יד מחייבת מבחינה משפטית, עליה להיות חתומה על ידי המוריש ולראיה שני אנשים שנכחו בעת החתימה. העדים חייבים להיות בני 18 לפחות ואינם יכולים להיות נהנים לפי הצוואה. על העדים לחתום על הצוואה, ועל המוריש לחתום עליה בנוכחותם. זאת, על מנת לתת תוקף משפטי מחייב ולוודא שהדבר נעשה במודעות והסכמה.

יש לציין כי צוואה בכתב יד ניתנת לתיקון או ביטול בכל עת. במידה והמוריש מעוניין לבצע שינויים, חשוב להקפיד על ביצוע השינויים בצורה הראויה. כל שינוי צריך להיות כתוב בראשי תיבות ותאריך על ידי המוריש, ולראות ולחתום על ידי שני עדים.

 

 

לסיכום

כתיבת צוואה בכתב יד היא חוקית בישראל. עם זאת, חיוני להבין את הדרישות המשפטיות ואת ההשלכות של ביצוע כך. אם יש ספק, תמיד מומלץ להתייעץ עם עורך דין מוסמך על מנת לוודא שהצוואה מחייבת מבחינה משפטית ומייצגת את רצונו של המוריש.

דגשים לכתיבת צוואה בכתב יד

אולי תאהבו גם את