חיפוש

3 דברים דומים בין מחבת טבעי ליצוק

כולם אוהבים כלי מטבח מברזל. זהו חומר הגלם האיכותי והעמיד ביותר, שגם אפשר לשמוע עליו המלצות מכל שף ובשלן שמקבל זמן מסך מספיק ממושך.

מסתבר שיש יתרונות ייחודיים לכלי בישול מברזל, אבל כדאי להבין את ההבדלים ואת קווי הדמיון בין כלים מברזל יצוק לבין כלים מברזל טבעי, אשר נחשבים חומרי גלם בעלי מאפיינים דומים וגם לא מעט מאפיינים דומים.

 

אבל לפני כן – מה ההבדל בין ברזל טבעי לבין ברזל יצוק?

ברזל יצוק הוא ברזל שמתיכים אותו לנוזל ואז יוצקים אותו לתוך תבנית בצורה הרצויה. מתקבל כלי ברזל כבד, עמיד מאוד ובעל תכונות מיוחדות נוספות.

לעומתו, ברזל טבעי מיוצר משכבות דקות של מתכת, אשר מוצמדות זו לזו עד שנוצר כלי בעובי ובצורה הרצויה.

לרוב, כלים מברזל טבעי הם קלי משקל יותר מאשר מחבת ברזל יצוק, למשל. הם גם חלקים יותר, לעומת כלים מברזל יצוק, אשר מקבלים צורה מעט עגלגלה טבעית יותר.

 

קווי דמיון בין מחבת ברזל יצוק לבין מחבת ברזל טבעי

קיימים כמה קווי דמיון בין שני חומרי הגלם האלה, אשר ניתן לייצר מכל כלים כל כך שונים זה מזה.

 

עמידות

מחבת ברזל יצוק ידוע בתור כלי עמיד מאוד, אשר יכול לשמש אתכם במשך דורות שלמים ואף לעבור מדור לדור, כמעט ללא פגע.

אך למעשה, גם ברזל טבעי ניחן ביכולת עמידות כמעט זהה, כאשר גם הוא יכול לעבור מדור לדור – כמעט ללא פגע, אלא שצורתם המיוחדת של כלים מברזל יצוק הופכת אותם לכלים מיוחדים ויקרי ערך, אשר נהוג להעביר מדור לדור, יותר מאשר כלים עשויים ברזל טבעי.

 

שמירת חום

ברזל יצוק ידוע במיוחד ביכולת שלו לאגור חום רב למשך זמן רב. תכונה זו מאפשרת לכם להשאיר את המזון בכלי הבישול שלו, זמן רב לאחר שסיימתם לבשל, כיביתם את התנור, או את הכירים ועדיין המזון נשאר חם מאוד.

גם ברזל טבעי אוגר חום בצורה נפלאה, אלא שהוא מעט דק וקל יותר מאשר מחבת ברזל יצוק ולכן גם יכולת אגירת החום שלו מעט חלשה יותר.

לבסוף, תכונה מיוחדת זו הופכת את כלי הבישול מברזל יצוק מושלמים לבישול בתנאי חוץ למשל.

 

פיזור חום אחיד

גם פיזור חום אחיד הוא תכונה תרמית משותפת לשני סוגי הברזל, אשר מומלצים מאוד על ידי בשלנים ושפים בכל העולם, בעיקר בשל יכולת זו. פיזור אחיד של החום מאפשר בישול אחיד של המזון, בלי לדאוג שחלק מהמזון יתבשל יותר, לעומת חלקים אחרים מבושלים פחות.

 

לסיכום

מחבת ברזל יצוק דומה בתכונות רבות שלה למחבת ברזל טבעי. שתיהן נחשבות איכותיות ביותר, בעלות תכונות ייחודיות המאפשרות להכין מזון בצורה אופטימלית. אז איזה סוג של ברזל אתם מעדיפים?

 

כלי בישול

אולי תאהבו גם את

מתחם מעוצב
להנות מהחורף

עונת החורף בעלת הרבה יתרונות, אך גם לא מעט חסרונות, ביניהם האקלים הבעייתי הכולל רוחות וגשמים. לכן, קשה להנות כאשר נמצאים בחוץ, בין אם במרפסת

קראו עוד »