חיפוש

איך לזהות יהלום מזויף

אחת הסוגיות שכנראה לא תיפתר לעולם, היא סוגיית היהלומים המזויפים המוחדרים מעת לעת לשוק היהלומים בישראל בפרט ולעולם בכלל. המטרה של החדרת היהלומים ברורה – גריפת כסף קל על חשבונם של מיליוני אנשים שאינם יודעים להבדיל בין יהלומי מעבדה לבין יהלומים אמיתיים, שערכם מן הסתם גבוה במאות אחוזים מאשר היהלום הסינתטי. מהו יהלום אמיתי ומהו יהלום מזויף? כיצד ניתן לזהות יהלום אמיתי בקלות ובמהירות? היכן ניתן לרכוש טבעות אירוסין איכותיות במחיר וברמה גבוהה של אמינות? להלן התשובות.

יהלום אמיתי, יהלום מזויף ומה שביניהם

אף שבמבט ראשון הם נראים זהים,הרי שההבדלים בין יהלום אמיתי לבין יהלום מזויף הם מהותיים. יהלום אמיתי הוא יהלום שמשקלו הסגולי גבוה באופן משמעותי ממשקלו של יהלום מזויף העשוי קוורץ, זכוכית או מומרים אחרים. בנוסף, יבלום אמיתי הוא בעל 57 קצוות בדיוק, כשלעולם לא ניתן למצוא בו קצוות משויפים. זאת, כיון שאין בעולם כמעט שום חומר המסוגל לשייף קצוות כאמור. ואם בכך לא די, הרי שיהלום מזויף הוא שביר מאד, בעוד שיהלום אמיתי לא יכול להיפגע כמעט בשום מקרה. גם את חוסר הפגיעות של היהלום ניתן לזקוף לזכות הקושי שלו. טבעות אירוסין העשויות זהב ויהלומים אמיתיים, לפיכך, הן טבעות עמידות ביותר היכולות לשרוד מאות רבות של שנים. ואכן, יש תכשיטים מלפני מאות שנים, המכילים יהלומים שהזמן לא פגע בהם.

יהלום מזויף

כצד ניתן לזהות יהלום אמיתי

על מנת לזהות יהלום אמיתי, כדאי פשוט למצוא את הדרך לשלול קיומם של יהלומים אחרים. לשם זיהוי מוחלט של יהלום, אפשר ניתן לנקוט בכמה צעדים. אחת הדרכים הקלות לגלות אם מדובר ביהלום אמיתי, היה לנשוף עליו. יהלום אמיתי הוא מוליך חום מצוין, וכיון שכך לא ייווצר ערפל על גבי היהלום והוא יישאר חלק. אם נוצר ערפל על גבי היהלום, הרי מדובר בזיוף,  דרך נוספת הינה לחמם את היהלום, ולזקור אותו בעודו חם למים קרים. יהלום אמיתי לא יינזק כלל ועיקר. יהלום דמה, לעומתו, פשוט יתפוצץ כיון שהוא לאיכול להכין את שווי היהלום. דרך נוספת היא פשוטה יותר לכאורה – סופרים את מספר הוויות ביהלום. אם מגיעים למספר המדויק של 57 פאות, הרי שהסיכויים גדולים שמדובר ביהלום.

בנוסף לשיטות האבחון דלעיל, יש שיטות רבות נוספות, שמסייעות לחשיפת יהלום מזויף והימנעות מרכישה שלו ומשיבוץ שלו על גדי טבעות אירוסין ותכשיטים אחרים. אם יש לך עניין ברכישת יהלום אמיתי המשובץ בתכשיט או בנפרד, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת והמומחים של דיימונד פקטורי יסייעו לך לבחור את התכשיט המתאים ביותר עבורך. החבה שלנו נמנית עם הוותיקות והאמינות בתחום ומסייעת לכל מי שמעוניין ברכישת יהלומים, טבעות אירוסין ותכשיטים שונים אחרים.

לפרטים נוספים באתר דיימונד: https://www.diamondf.co.il

אולי תאהבו גם את

יהלומים מסוגים שונים
איך מודדים שווי של יהלום

רכישת כשיטים המכילים יהלומים, כמו גם רכישת יהלומים כשלעצמם, היא משימה לא פשוטה, הדורשת הבנה בתחום ורמה גבוהה של ערנות לסוגים שונים של מסחר ושיווק.

קראו עוד »