חיפוש

איבדתי את היכולת לעבוד עקב תאונה – מה עליי לעשות?

עברתם תאונת עבודה ואיבדתם את היכולת לחזור לעבוד? עובדים רבים הנפגעים בתאונות עבודה מוצאים את עצמם בדיוק בסיטואציה הזאת. עובדים שנפגעו בתאונות עבודה ואינם מסוגלים לעבוד, יכולים להגיש מספר תביעות לגורמים שונים, על מנת להבטיח מצב כלכלי יציב גם בתקופה בה הם אינם יכולים לעבוד.

 

תאונות עבודה ואובדן היכולת לעבוד

מהי תאונת עבודה? החוק במדינה מתייחס לפגיעות מסוימות שעובד עלול להיחשף אליהן במהלך העבודה שלו. פגיעה שגורמת לנזק לעובד במקום העבודה שלו, במהלך העבודה שלו או עקב העבודה שלו, נחשבת לפי החוק כתאונת עבודה. עובדים שנקלעו לתאונת עבודה יכולים להשתמש במספר זכויות המוקנות להם בחוק.

חשוב להבין שנפגעי תאונות עבודה נמצאים על סקאלה רחבה. ישנם נפגעי תאונות עבודה שיכולים לחזור אל עבודתם כבר כמה ימים לאחר התאונה. לעומת זאת, ישנם עובדים שלאחר התאונה מאבדים את היכולת שלהם לעבוד. עובדים אלו יכולים לתבוע פיצויים מגורמים מסוימים. ניתן לקרוא עוד על תאונות עבודה באתר https://pitzuim.co.il/.

 

פנייה אל הביטוח הלאומי

כל עובד שנפגע בתאונת עבודה, זכאי לקבל מהביטוח הלאומי תשלום יומי לתקופה של כשלושה חודשים. תשלום זה קרוי "דמי פגיעה". דמי הפגיעה מחושבים בצורה כזאת שהעובד שנפגע יקבל כשלושה רבעים מהמשכורת היומית אותה היה אמור להרוויח כביכול. לאחר תום תקופת קבלת דמי הפגיעה, לא ניתן יהיה לקבל יותר תשלום במתכונת זו.

אנשים שאיבדו את יכולת העבודה שלהם, יכולים להגיש תביעת גמלת נכות מעבודה. מדובר על סכום כספי, שמשולם בצורה של מענק חד פעמי במקרים בהם הפגיעה נחשבת לסבירה, או בצורת קצבה חודשית, כאשר הפגיעה שנגרמה לעובד חמורה יותר. עובדים שמושבתים ולא יכולים לעבוד יותר יכולים להשתקם כלכלית באמצעות גמלה זו.

 

קרן הפנסיה

עד לא מזמן, לא כל עובד נדרש לחסוך באמצעות אפיק פנסיוני. כיום, החוק קובע כי כל עובד שכיר מחויב להפריש, יחד עם המעסיק שלו, תשלום חודשי קבוע לקרן פנסיה, על מנת ליצור חיסכון ארוך טווח לתקופת הפרישה.

בקרנות הפנסיה השונות יש סעיפים המתייחסים לאובדן כושר עבודה. עובד שנפגע כתוצאה מתאונת עבודה, בין היתר, יכול לתבוע פיצויים בגין אובדן כושר העבודה ולקבל תשלום מקרן הפנסיה. מומלץ להתייעץ עם עורך דין בהליך זה, שכן לכל קרן פנסיה יש תנאים וסעיפים ספציפיים משלה.

 

פניה לביטוח פרטי, במידה וקיים

עובדים רבים מעדיפים להקדים תרופה למכה בכל הנוגע למצבם הבריאותי, ומבטחים את עצמם גם בביטוחים פרטיים על מנת להבטיח יכולת כלכלית גם במקרים של אובדן כושר עבודה, כך שניתן לתבוע את הביטוח הפרטי על מנת לקבל פיצויים.

 

בחינת המקרה לגופו

חשוב לבחון כל מקרה לגופו, על מנת להבין מה עוד ניתן לעשות לאחר אובדן היכולת לעבוד עקב תאונת עבודה. למשל, במקרים בהם התאונה התרחשה עקב התרשלות של המעסיק, ניתן לתבוע פיצויים גם ממנו.

תְאוּנָה

אולי תאהבו גם את